Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes mi měl být doručován balík s číslem DR1810611745M. O plánovaném doručení mi přišla SMS zpráva v 11:49.
Ve 12:12 jsem dostal další SMS s informací, že přes veškerou snahu se nepodařilo balík doručit a mám si jej vyzvednout na poště v Dobřichovicích.
Faktem je, že jsem byl celý den doma, zvonky máme funkční, jména jsou na nich uvedena korektně a na mobil mi nikdo nevolal. V čem tedy spočívala veškerá snaha doručit zásilku?
Na telefonním čísle uvedeném v SMS zprávě mi paní z pošty dala kontakt na řidiče - pan David Kratochvíl, 734 875 760. Telefon mi nebral, asi už seknul s prací a šel domů.
Dovedu pochopit, že mohou existovat důvody, proč nejde zásilku doručit daný den. Ale také je pro mě rozdíl mít zásilku doma nebo na poště, když se starám o nemocné dítě a jakýkoli výlet ven je pro mě problém. Proto mě prosím neurážejte tvrzením, že jste se pokoušeli zásilku doručit, když bezpečně vím, že ne.
Balík DR1810611745M
Bylo by slušné, kdyby se mi pan doručovatel osobně omluvil a vysvětlil mi, proč balík nedoručil.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman