Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Dne 2.12.2017 jsem si zaplatil na seznamce be2 takzvané premium členství na 1 rok. Uvedená byla částka 99,- korun, nicméně z účtu mi bylo strženo 4752,-. V obchodních podmínkách jsem se dočetl že lze do 14 dnů odstoupit od smlouvy a částka bude vrácena zpět. Jak prosím od této smlouvy odstoupit aby proběhlo vrácení částky a zároveň zrušení registrace? Lze toto provést i e-mailem? Děkuji.
Petr
Odstoupení od smlouvy - Premium členství
Zrušení smlouvy, vrácení zaplacené částky zpět a zrušení registrace
|
Tweet |
U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.
Spotřebitel může tedy odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel výpověď či odstoupení od smlouvy ve stanovené lhůtě zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné ukončení členství v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje ukončení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: WGM4JH31
Přejeme Vám dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum be2 – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Dobrý den.
Na vámi poslaný e-mail jsem samozřejmě reagoval, neboť si nemohu dovolit jen tak přijít o takovouto částku. Souhlasil jsem s vrácením částky 4356,-Kč. Bylo mi potvrzeno, že tato částka byla odeslána dne 6.12.2017 zpět. Cca již 15.12.2017 jsem vás opakovaně kontaktoval s dotazem kde se zpozdilo vrácení této částky. V příloze jste mi zaslali potvrzení o vrácení (údajně se vrácení projeví za 6-8 dnů). Nicméně je dnes 19.12.2017 a dodnes uvedená suma nedorazila. Žádám tedy o vysvětlení a hlavně VRÁCENÍ této sumy.V případě potřeby zde rád zveřejním kompletní e-mailovou komunikaci. Děkuji.
Petr Holub
ID: WGM4JH31
Dobrý den.
Částka ve výši 4356 Kč Vám byla z naší strany ke dni 06.12.2017 refundovaná - viz prosím také zaslané potvrzení.
V případě jakýchkoliv nesrovnalostí tudíž prosím kontaktujte přímo svou banku,
děkujeme Vám.
Dobrý den.
Dnes tj. 21.12.2017 jsem komunikoval s bankou ohledně vámi refundované částky. Bankou mi bylo potvrzeno že k žádné transakci nedošlo. Proto žádám o kontrolu zda a kam byla poslána refundovaná částka a žádám nápravu. Věřím, že se záležitost vyřeší k oboustranné spokojenosti.
Petr Holub
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na poslední vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.