Počet nahlášených stížností: | 471 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobry den
dnes jsem koupil u vaší společnosti kokos mlety 500g značky tesco za 42,90 Jenže uvedená váha neni 500g ale pouze 425g a u 4 balicku ktere jsem posleze vážil byla váha v rozmezi 405-450g když jsem byl ohlasit tuto zkutečnost na informace a domahal jsem se jednaní VOD bylo semnou jednano arogantně a odchazel jsem bez omluvi proto jsem se rozhodl že vše nahlasim a poslu fotky i s gramáží na ČOI nashledanou
Stáhnout z prodeje a dodat správně važené zboží
|
Tweet |
V případě zjištění závad v označení potravin rostlinného původu může spotřebitel podat podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci k provedení kontroly uvedené provozovny. Stačí pouze vyplnit formulář podnětu ke kontrole umístěný na internetových stránkách (www.szpi.gov.cz).
Informace o potravinách musejí být pravdivé a nesmějí zákazníky klamat nesprávnou informací o deklarovaném množství. Za klamání se považuje jak záměrné uvedení nesprávných údajů, tak nedodržení deklarovaných hodnot, byť neúmyslné. Logicky vzato by při převážení čistého obsahu měla váha ukázat číslo uvedené na obalu. Tak tomu ale nemusí být vždy. České komoditní vyhlášky, které upravují podmínky výroby jednotlivých druhů potravin, totiž stanovují, o kolik nižší může skutečná hmotnost být. Povolené záporné hmotnostní odchylky závisí na velikosti balení a zpravidla nepřesahují 10 % z deklarované hodnoty. Podobný režim tolerovaných odchylek platí i pro výrobky (nejen potravinářské), pokud údaj o jejich množství provází symbol "℮". Výjimku však nedostaly všechny druhy potravin, například balené ovoce nebo chlazený hotový pokrm musí deklarovanou hmotnost dodržet.
Orgán dozoru je oprávněn po provedené kontrole provozovny při zjištěných nedostatcích, uložit podnikateli opatření k nápravě, popřípadě pokutu ve správním řízení. Pokud o to spotřebitel požádá, mají dozorové orgány povinnost vyrozumět do měsíce o postupu v dané věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.