Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#19741Samsung XCOVER4 - Pochybná odolnost odolného telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2017, před 7 lety

Miroslav Rotrekl

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s problémem, na který jsem narazil při reklamaci telefonu Samsung XCover4.
Celá událost vznikla tím, že nově zakoupený telefon mi upadl z cca. 80 centimetrů na zem a praskl vertikálně po celé délce displej. U standardního telefonu bych se tím dále nezbýval, jednoznačně přiznal svoji chybu a nechal na svoje náklady opravit.
Jenže telefon jsem pořizoval pro jeho dvěma certifikáty podloženou odolnost, kde by především standard MIL-STD 810G měl zaručit, že k poškození při běžném pádu nedojde. Rozhodl jsem se pro reklamaci, navštívil prodejce O2, kde mi doporučili, pro rychlejší vyřízení, odnést přístroj přímo do servisní organizace Samsung Plazza v Praze Ječné ulici. Zde skutečně rychle poškození posoudili a reklamaci zamítli s tím, že přístroj je poškozen po pádu. Jelikož nebyla vzata v úvahu jeho odolnost, obrátil se na zákaznickou podporu VOC Samsung.
Od tohoto okamžiku začalo narůstat podezření, že jsem byl společností Samsung podveden a že výrobek nesplňuje deklarované vlastnosti. Ani po měsíci a čtyřech urgencích nebyl Control Desk VOC Samsung schopen dodat příslušný atest výrobku (MIL-STD810G metoda 516.6) a blíže informovat o vývoji reklamačního řízení. Požadovaný dokument by mohl rozptýlit mé obavy, že jsem podlehl klamavé reklamě, nebo, na druhou stranu se jednalo o vadný výrobek, standardně řešitelný reklamací.


Produkt

telefon Samsung Galaxy Xcover 4 (MC: SM-G390FZKAO2C, IMEI: 355621086373432)


Požadované řešení

Doložení odmítnuté reklamace příslušným atestem (MIL-STD810G metoda 516.6), v případě neshody úhrada opravy nebo vrácení peněz.

Jakákoli další aktivita ze strany Vašeho sdružení by mě potěšila a zároveň posílila pocit zákaznické vymahatelnosti práva vůči gigantickým společnostem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2017 09:58, před 7 lety

Za vady na výrobku odpovídá vždy prodávající, a to i v případě, pokud je pro vyřizování reklamací určena třetí osoba (autorizovaný servis), protože spotřebitel uzavřel kupní smlouvu s prodávajícím (nikoliv s autorizovaným servisem). Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyřízením reklamace, je nutné se obrátit na prodávajícího, neboť ten nese odpovědnost za bezvadnost výrobku. Proto byla stížnost přeřazena na společnost O2 Czech Republic a.s.

Při uplatnění reklamace v prvních 6 měsících od převzetí zboží je důkazní břemeno ohledně prokázání bezvadnosti zboží při převzetí na prodávajícím. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky uvedené v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2017 16:11, před 7 lety

Dobrý den pane Rotrekle,

rád Vám poskytnu bližší informace.

Komplexní testování přístroje Samsung XCover4 dle normy MIL-STD 810G prováděla pro výrobce agentura Element Materials Technology, která dále interní dokumenty o provedeném atestu nesdílí.

Telefon Samsung XCover 4, který odpovídá normě MIL-STD 810G není bohužel nerozbitným zařízením ani norma, která vyžaduje testování odolnosti proti pádu (v tomto konkrétním případě a modelu se jednalo o výšku 1,5 m a pád na překližku), nezaručí výdrž při pádu zařízení z jiné výšky na jiný povrch či s jinou počáteční rychlostí.

Je mi to líto, ale v daném případě souhlasíme s vyjádřením autorizovaného střediska, že se jedná o mechanické poškození.

S pozdravem

Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.12.2017 10:36, před 7 lety


Miroslav Rotrekl

Dobrý den,

děkuji zástupci O2, Ing. Václavovi Pospíchalovi, že se zodpovědně záležitostí zabýval a podařilo se mu získat další informace. Na straně prodejce pochybení nevidím. Incident má dva stavy a oba směřují k výrobci tj. společnosti Samsung:
1. Výrobek nesplňuje podmínky atestu - úmyslné/neúmyslné klamání spotřebitele; řešení: stažení z prodeje a náhrada škody
2. Výrobek splňuje podmínky atestu; řešení: oprávněná reklamace vadného kusu
Výrobce se chrání podmínkou okolností poškození, které jsou neprokazatelné a nikdy nebudou shodné jako v laboratorních testech. V mém případě je to pád z 80 cm na asfaltovou podložku, což je tvrzení, které nijak prokázat nemohu.
Pokud shrnu, jakákoli deklarovaná odolnost výrobku je v konečném důsledku nenároková, protože nepůjde prokázat, za jakých okolností k poškození došlo. To společně s neochotou prokázat dokumentaci atestu se společnost Samsung dostává na hranici nekalých obchodních praktik. Za akceptovatelné bych považoval jedno ze dvou výše uvedených řešení.
Věc byla podstoupena České obchodní inspekci a je nyní v šetření.
S pozdravem
Miroslav Rotrekl

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2017 09:42, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.12.2017 17:28, před 7 lety

Dobrý den,

z naší strany již k uvedené situaci nemáme jak reagovat. Obraťte se tedy případně, prosím, přímo na výrobce telefonu. Děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Petr Mišurec
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.12.2017 10:30, před 7 lety


Miroslav Rotrekl

Ano, tato stížnost je na výrobce, tedy jeho zástupce v ČR - společnost Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. IČO: 28987322

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2017 16:16, před 7 lety

Vzhledem k tomu, že naše služba je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, stížnost uzavíráme, jelikož obě strany dospěly k závěru, že již v jejím rámci není moné dospět k řešení. Spotřebitel může podat novou stížnost na společnost Samsung.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.