Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:647
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#19745Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

16 minut 52 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2017, před 7 lety

Pavlína Pičuginová

Znění stížnosti

Dne 14.11.2017 jsem na partnerské prodejně T-mobile byla reklamovat svůj mobilní telefon Samsung J3, ten den ráno jsem telefon normálně používala, poté zamkla a položila na stolek,když jsem si ho pak vzala, přes půl displeje po leve straně naběhli barevné čáry, když jsem telefon odvezla na prodejnu už jim tam nešel ani zapnout. Pán který ho přebíral si ho několikrát prohlédl,do reklamačního protokolu uvedl rám poskrabany zadek také lehce a že ho pošle do servisu.za týden mi volali že reklamace byla zamítnuta z důvodu praskleho displeje, a že mám možnost opravy za 2600 nebo eko likvidace a nebo že mi za poplatek 420kč pošlou mobil na prodejnu.říkám že mobil chci vidět že jsem ho dávala sice nefunkční ale displej prasklý nebyl.když mi přišla sms že je na prodejně,jela jsem tam chtěla mobil vidět, přinesl mi ho a po levé strane byla docela velká prasklina, říkám že takový mobil nepřeberu,prasklina když jsem ho já předávala žádná nebyla.a pan začal že si toho asi nevšiml když mobil přebíral a že si ho musím vzit a zaplatit 420kč,dlouho jsme se dohadovali,ohánělse tím že telefon nešel zapnout takže určitě displej už prasklý byl a podobně.nakonec řekl že si tam mobil ještě necha a znovu pošle do servisu. Cca za hodinu po odchodu mi volal jiný člověk z prodejny,a že jak si to predstavuju,že jsem si mobil neprevzala,takže začlo opět dohadování o tom že ja dala telefon bez praskleho displeje a oni vraci s prasklym.bylo mi řečeno že mi budou k poplatku 420kč účtovat ještě poplatek za uskladnění a že si pro něj mam dojet, že se servisu napsali že jde o mechanické poškození. Pán tvrdí že na displeji musela být malá prasklina ktera se rozšířila,ale já mám na disleji ochranné sklo které bylo naprosto v pořádku a jsem si jistá že mi mobil neupadl. Zajímá mě jak v takovém případě postupovat, mobil mám stále na prodejně,odmítám ho převzít takto poškozený a ještě za to platit poplatek za zamitnutou reklamaci.


Produkt

Samung j3


Požadované řešení

Chci vrátit opravený funkční mobil


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2017 10:05, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Práva z vadného plnění není možné uplatnit na vadu, kterou spotřebitel sám způsobil. Pokud ale prodávající reklamaci zamítá, je povinen vrátit spotřebitelovi věc ve stavu, v jakém ji převzal. Je-li vada zjevná již na první pohled (nefunkční telefon s prasklým displejem), měl ji prodávající zaznamenat do reklamačního protokolu. Pokud tak neučinil, může být pro něj složité prokázat, že věc při vyřizování reklamace nepoškodil.

Prodávající nesmí žádat žádné poplatky (typicky jsou to náklady na přepravu či náklady diagnostiky), pokud reklamaci zamítá, neboť by se jednalo o omezení, které by spotřebitelku mohlo odradit od toho, aby uplatnila práva z vadného plnění (judikováno například v rozsudku Nejvyššího správního soudu sp. zn. 9 As 8/2011). Více informací je uvedeno na https://www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.

Spotřebitel má rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Jelikož je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.