Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zejména tu chci upozornit na nekalé praktiky firmy ENVONA, s.r.o. a jejich podomní prodejce.
Dne 13.10.2017 bez nějakého ohlášení zazvonil u naší babičky v Chrudimi (zde je dokonce podomní prodej zakázán) prodejce Tomáš Tauer (asi 25 let), který se představil jako zástupce firmy ČEZ, že jde zkontrolovat stav elektroměru.
Následně sdělil, že ji v ČEZu zařídí lepší podmínky, aby mu podepsala aktualizaci smlouvy. Naší babičce je 80 let. I ona dříve byla bystrá, ale to všechno s věkem odešlo. Na vše mu naletěla a podepsala nevědomky přihlášku k výběrovému řízení (doopravdy rámcovou smlouvu se spol. ENVONA). On ji vyprávěl, jak nejde o změnu dodavatele, ale jen vyjednání lepších podmínek atd.... Naštěstí nám vše sdělila, a tak jsem včas odeslala odstoupení. Ani jsem nečekala, že firma bude reagovat a opravdu reagovali a potvrdili, že k přihlášení nedojde.
Následně ji 29.11.2017 volal další člověk z ENVONY K. Vávra (telefon: 778744678), který se ji snažil přemluvit, aby se zpět přihlásila. Nic takového neodsouhlasila. Dne 30.11.2017 ji přišel další dopis z ENVONY o tom, že děkuji za přihlášení a potřebují součinnost - tzn. zrušené smlouvy s ČEZ apod... aby mohli vše dokončit, samozřejmě nezapomněli vyhrožovat smluvními pokutami atd.
Dnes 04.12.2017 jsem po telefonu jednala s paní Duškovou, která mě ubezpečila, že jde o nedorozumění a slíbila zaslat storno k tomuto dopisu. Snad už to dobře dopadne!
Tím chci upozornit na to, že tato společnost si jede ve svých totálně odporných praktikách na seniorech dál!
Celou událost včetně dokumentace zasílám na ERÚ a ČOI.
Podomní prodej energií - upozornění na nekalou obchodní praktiku
Ideálně se domoci potrestání této firmy a zakázání činnosti
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Vážená paní Křinková,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že předmětná smlouva byla z Vaší strany řádně ukončena na základě doručeného odstoupení od smlouvy.
Dle našich informací a vyjádření příslušných osob tak nic nenasvědčuje tomu, že by byla Vaše babička jakkoli uvedena v omyl.
Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.