Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#19751Podvodné jednání uvedení seniora v omyl

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2017, před 7 lety

Jan Brát

Znění stížnosti

V podstatě stejný scénář jako u ostatních. Začátkem května navšívili pracovníci firmy ENVONA s.r.o. mou babičku které je 85 let s nabídkou na levnou elektřinu. Babička dala jasně najevo že nemá zájem měnit svého stávajícího dodavatele, načež byla pracovníky ubezpečena, že se pro ni nic nemění, že jsou pracovníci ČEZu.Tudíž jim vše podepsala. Ještě podotýkám, že u tohoto jednání byli přítomni dva svědci. Teprve cca po měsíci zasláním nové smlouvy na dodavku energií firmou Centropol babička zjistila, že má nového dodavatele ač o to vůbec nestála. Ihned jsme vše vypověděli doporučenou zásilkou. Ze strany Centropolu bez problému a průtahů.
Ne však s firmou ENVONA. Na konci listopadu přišel dopis o zaplacení částky 3000,-Kč za maření smlouvy-přihlášky a ,že smlouva stálé platí a v případě jejího vypovězení bude další pokuta zase ve výši 3000,-KČ.
Proto jsem dnes 4.12. 2017 zaslal dopis, že částku platit nehodláme, jelikož byla babička uvedena v omyl a jednání zástupců firmy ENVONA bylo podvodné.

Pár zajímavostí: 1)Většinou sej jedná o podvedené lidi ve vyšším důchodovém věku
2) Je zajímavostí, že se jedná o výběrové řízení, které pokud vím vyhrává pouze firma Centropol.


Požadované řešení

Zásadně nic neplatit a varovat ostatní lidi před touto firmou.
V případě nedohody podat trestní oznámení pro podvod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 08:17, před 7 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.1.2018 20:28, před 7 lety

Vážený pane Bráte,

celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.

Musíme však konstatovat, že z Vašeho sdělení není zřejmé, o jaký konkrétní případ (jméno a příjmení zákazníka) se jedná. Vaši záležitost tak v tuto chvíli nemůžeme nijak prověřit, ani Vám za těchto okolností blíže pomoci.

Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.

Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.

S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.2.2018 15:21, před 7 lety


Jan Brát

Vážná paní Dušková, jedná se o případ paní Slávové z Nechanic. Vaším řešením celé situace bylo to, že jste znovu babičce zaslali výhružný dopis o zaplacení. Na tuto skutečnost jsme znovu zaslali stanovisko, že nesouhlasíme se zaplacením částky 3000,- za maření smlouvy a další 3000,- za odstoupení od smlouvy s novým Vámi vybraným dodavatelem z důvodu Vašeho podvodného jednání. Vaši pracovníci opakovaně tvrdili, že jsou zaměstnanci ČEZu.
Dne 2.2. 2018 babičce přišel výhružný dopis od advokátní kanceláře, kde ji vyzývají do pěti dnů zaplatit Vám dlužnou částku. Bohužel jelikož je babičce již 86 let tak ji tato pro ni stresová situace dost zdravotně vyčerpává. A pravděpodobně Vám dluh 3000,- zaplatí, aby od Vás měla už klid.

Mé stanovisko jako jejího vnuka je takové, že na Vás podám trestní oznámení pro podvod, podám stížnost na Českou obchodní inspekci, Energetický a regulační úřad. Zároveň budu o Vašem jednání informovat firmu Centropol, jakým podvodným jednání pro ně získáváte zákazníky. Znovu opakuji, podvedení lidé jsou ve vyšším důchodovém věku tudíž pracujete z jejich důvěřivostí a většinou i stejným způsobem je podvedete.

Prosím ostatní, kteří mají podobnou zkušenost z firmou Envova ať zašlou své postřehy na j.brat@seznam.cz


S pozdravem Jan Brát

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2018 07:35, před 7 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2018 11:59, před 7 lety

Vážený pane Bráte,

společnost ENVONA s.r.o. se tímto důrazně ohrazuje vůči Vašim tvrzením o údajném krácení práv spotřebitelů a ohledně naznačeného podvodného jednání.

Dle vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že by paní Slávová byla jakkoli ze strany společnosti ENVONA s.r.o. ohledně předmětu smlouvy uvedena v omyl.

Zakládají-li se Vaše tvrzení na domnělé nevědomosti paní Slávové o obsahu poskytované služby, takovou skutečnost pak lze považovat za politováníhodné nedorozumění, nicméně společnost ENVONA s.r.o. setrvává na svém stanovisku, že z její strany bylo učiněno vše, co po ní lze spravedlivě požadovat a tedy nesouhlasí s případným tvrzením, že v posuzovaném případě spotřebitele uvedla v omyl, případně tomuto řádně neobjasnila podstatu předmětu plnění přihlášky, neboť ENVONA s.r.o., jak bylo již uvedeno výše, je společností, která vždy klade silný důraz na férovost v jednání, za každých okolnostní dbá poctivosti v obchodním styku a bezvýhradně respektuje český právní řád, jakož i veškeré předpisy, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele.

S ohledem na výše uvedené, jakož i skutečnost, že předmětná záležitost je řešena v rámci soukromé komunikace, tento případ uzavíráme.


S pozdravem
Jana Kvapilová
ENVONA s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.2.2018 12:38, před 7 lety


Jan Brát

Vážená paní Kvapilová, to co tady píšete je nesmysl. Kdyby se Vaše společnost řídila tak férovými pravidly, jak se s nimi oháníte u většiny stížností , tak asi nebude na Vás jen za jeden rok podáno přes dvacet podobných stížností a to ještě jen přes tento web. I Vám opakuji, že ve většině případů se jedná o podvedené starší lidi v důchodovém věku.
Ohledně paní Slávové. Její problém se nějak řeší s paní Duškovou a přistoupila na dohodu, která se mě osobně moc nelíbí, ale to je věc jen mé babičky paní Slávové a Vaší společnosti. Pro mě osobně byla podvedena, jelikož ji bylo tvrzeno, že Vaši pracovníci jsou z ČEZu a provádějí průzkum. Z novu i Vám opakuji, že při tomto jednání byli přítomni dva svědci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 18:32, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.