Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Vážená paní, vážený pane,
chtěl bych tímto podat stížnost (podnět) na společnost Alza.cz a.s. Důvod je následující:
Společnost Alza přijímala předobjednávky na sluchátka SteelSeries Arctis 7 Black za cenu 1 273. Dne 6.11.2017 se jich zákazníci dotázali zda-li nejde o mylně uvedenou cenu. Společnost Alza na tuto otázku nijak nereagovala, proto jsem nabral dojmu, že je tato cena v pořádku, oficiální a jedná se o slevovou akci (či nějakou promo akci) a sluchátka jsem 8.11.2017 po 20:00 (tedy dva dny po dotazu) objednal. Do mailu mi přišlo potvrzení o zaplacení (platil jsem online kartou) a informace o objednávce (170124552) ve kterém je uvedeno, že "vlastnická práva přecházejí na mou osobu po úplném zaplacení" (což se stalo). Celý den 9.11.2017 společnost o žádných skutečnostech neinformovala a byl klid. V průběhu dne 9.11.2017 se cena zvedla na 4 599 (nebo 4 499) a poté na 4 999. Najednou v 16:45 došel mail, že objednávka, která byla plně uhrazena, byla zrušena – prý skončil prodej – produkt dlouhodobě nedostupný. Tento produkt je ovšem normálně veřejně dostupný, má je skladem např. czc.cz a jiné e-shopy. Do příloh přikládám dokumenty ohledně tohoto podnětu.
Se společností jsem od té doby komunikoval, vyjádřil svůj nesouhlas s řešením situace a snažil se uzavřít smír. Bohužel společnost Alza.cz nechce dodržet smlouvu, která mezi námi vznikla.
Závěrem bych doplnil, že ostatní výrobky společnosti SteelSeries jsou u Alza.cz běžně dostupné a z tohoto usuzuji, že žádný zřejmý důvod, aby bylo u tohoto produktu jinak neexistuje a jiné výrobky nabízí dále. Společnost Alza.cz tímto dle mého zneužívá svého postavení a velikosti vůči běžným zákazníkům a ruší potvrzené a zaplacené objednávky (smlouvy), jak se jí zlíbí a vyhovuje. Z tohoto důvodu Vás žádám o prošetření situace.
Mohu poskytnou snímky obrazovek, které jsem pořídil.
SteelSeries Arctis 7 Black
Žádám o dodání objednaného, uhrazeného zboží a dodržení uzavřené smlouvy.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.