Počet nahlášených stížností: | 66 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
TV Barandov pravidelně vysílá hazardní hru kdy má divák uhádnout zdánlivě jednoduchou otázku.
Hazardní je proto že vložené peníze za telefon naprosto neodpovídají riziku a výši výhry.
Je s podivem že příslušné orgány přihlížejí a mlčí.
Finta je v tom že divák domnívající se že má správnou odpověď musí telefonicky tuto odpověď předat komentátorovi hry.
Jenže uváděné číslo je placené cca 100 za minutu. Spojovatelka zvedne telefon ihned ale začne hovor natahovat s tím že se jiní dovolali před vámi a minuty plynou než vás spojí se studiem.
Zkusil jsem to. Přesto že na obrazovce vyzývali ať už někdo zavolá tak mi stále spojovatelka tvrdila že je ještě někdo přede mnou.
Tímto způsobem běžně divák utratí za telefon několik tisíc s nadějí na výhru kolem deseti tisíc. Podvod z toho kouká na věchny strany.
Úřady se snaží omezit výherní automaty a přitom ve vysílání TV je denně taková lumpárna že automaty jsou proti tomu čajíček.
Také budete nečinně přihlížet?
Televizní vysílání stanice Barandov. Denně.
Zkuste si to. Porovnejte se zněním zákonů o hazardních hrách a podvodech.
Jak je zaručeno že se neúčastní nezletilí? Nebo osoby se sníženou schopností. Telefon stačí Barandovské stanici k vylákání i dost značných částek.
|
Tweet |
Ceny telefonních linek (tzv. barevné linky) reguluje vyhláška č. 117/2007 Sb., o číslovacích plánech sítí a služeb elektronických komunikací. V daném případě se jedná o telefonní číslo pro zábavné služby pro dospělé. Obecně není zakázáno tyto linky užívat pro nabízení zábavných služeb.
Pokud spotřebitel volá na linku některé společnosti, měl by si vždy pečlivě ověřit, zda tato linka nepodléhá nějakému zpoplatnění. Vodítkem pro něj může být zejména předvolba telefonního čísla. Přehled barevných linek včetně cenových tabulek je k nalezení mimo jiné i v sekci články na serveru www.dtest.cz.
V případě podezření na podvodné jednání ze strany společnosti doporučujeme spotřebiteli obrátit se na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz). Za zjištěné porušení ustanovení § 2 odst. 1 písm. b) zákona č. 40/1995 Sb., kterého by se společnost dopustila formou zadání reklamy/teleshoppingového bloku, který by byl nekalou obchodní praktikou podle zvláštního předpisu, tj. podle ustanovení § 4 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může tento ústřední správní úřad v rámci své kompetence udělit společnosti ve správním řízení pokutu, popřípadě uložit opatření k nápravě.
Dále se může spotřebitel, vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem na Kypru, obrátit na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.