Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes e-shop SUNNYSOFT.cz jsem objednal a obdržel nabíjecí a datový kabel micro usb. Na základě e-mailu, který jsem 30. 11. 2017 obdržel, jsem hodnotil jak e-shop (pozitivně), tak i samotný produkt. K vlastnostem tohoto zboží jsem měl výhrady, které jsem v recenzi uvedl.
Tato recenze se okamžitě objevila na stránkách Heureky, ale na stránkách SUNNYSOFT nikoliv. Kontaktoval jsem pracovníky SUNNYSOFT, kteří slíbili, že důvod prověří, avšak dodnes (4. 12.) se nikdo neozval a ani se moje recenze u tohoto produktu neobjevila. Vzhledem k tvrzení, které SUNNYSOFT u recenzí publikuje:
”Zde vám přinášíme recenze našich zákazníků, které mohou být prospěšné při vašem rozhodování.“
považuji ze neférové zveřejnit jen kladná hodnocení a záporná nikoliv. Navíc si myslím, že tímto jednáním se obchodník dopouští klamání zákazníka, který když vidí jen (víceméně) kladné recenze, si zboží koupí.
Zde je link na recenze na Heurece (4/12/17):
https://data-prislusenstvi.heureka.cz/microusb-nabijeci-magneticky-kabel/recenze/#section
a zde na SUNNYSOFT:
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/166PCI-283/microusb-nabijeci-magneticky-kabel.html
Společnost Heureka by buď vůbec neměla zveřejňovat recenze zákazníků, nebo by zajistit zveřejnění všech.
|
Tweet |
Zveřejňování pouze pozitivních recenzí a kladných hodnocení by mohlo být nekalou obchodní praktikou ve smyslu § 4 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který stanoví, že obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě.
Nekalé obchodní praktiky jsou zakázané a nad doržováním tohoto zákazu dohlíží Českí obchodní inspekce (ČOI), na kterou se s podnětem spotřebitel může obrátit. ČOI pak může ve správním řízení uložit podnikateli pokutu. Podání je možné dát skrze e-podatelnu (viz https://www.coi.cz/podatelna/).
Dobrý den,
dovolte abych vám vysvětlil systém recenzí zboží tak jak je stejně jako nekolik stovek dalších firem v ČR používáme. V ČR existuje dominantí srovnávač zboží Heureka.cz který obchodníkům poskytuje program spolupráce a hodnocení Heuréka Ověřeno zákazníky. Podrobnosti a celé podmínky tohoto programu najdete na adrese https://www.heurekashopping.cz/resources/attachments/p0/60/obchodni-podminky-overeno-zakazniky-heurekacz-2016.pdf
Součástí tohoto programu je možnost zákazníka hodnotit spokojenost se samotným nákupem a hodnotit spokojenost se zakoupeným zbožím. Oslovení, získání, zpracování a zveřejnění hodnocení zajišťuje provozovatel portálu Heureka.cz. Stejně tak se hodnocení obchodníka nebo zboží VŽDY zobrazí na stánkách Heureka.cz
Součástí zapojení do programu Ověřeno zákazníky je možnost obchodníka hodnocení obchodu a/nebo hodnocení produktu dobrovolně přebírat a zobrazovat je na svých stránkách.
V současnosti je datové napojení na tato dobrovolně přebíraná data z Heureka.cz u nás mimo provoz z důvodu chyby a čekáme na zpracování požadavku na straně dodavatele. Mohu vás tak zcela ujistit a vyvrátit vaše chybné podezření, že recenze našich produktů které jsme získali od Heureka.cz žádným způsobem netřídíme nebo nefiltrujeme pro zobrazení.
V případě, že byste při objednání odmítl hodnotit na portále Heureka.cz (volbu že si přejete výslovně hodnotit transparentně pro Heureka.cz jste musel v té době při objednání aktivně zaškrtnout), zaslali bychom vám místo Heureky verzi vlastního dotazníku a toto hodnocení produktu by se naopak zobrazilo pouze a jen na Sunnysoft.cz
Dle informací a odkazů které jste nám zde poskytl je zcela zřejmé, že jste vložil recenzi vyplněním formuláře pro portál Heureka.cz kde se vaše recenze zobrazila tak, jak píšete.
Není v moci žádného zaměstnance dodatečně vložit mezi reálné recenze zákazníků vaši recenzi dodatečně "ručně". Ohledně vašeho přání vložit druhé hodnocení k již dříve zakoupenému produktu mimo Heureka.cz dodatečně i na stránku prodejce vám doporučuji vložit text hodnocení formou diskusního příspěvku na stránce produktu. Věřím, že tento postup splní účel podělit se o vaši zkoušenost s nabíjecím kabelem s ostatními zákazníky.
K obsahu vaší recenze. Samostatné koncovky jsou objednané od výrobce kabelů a budeme mít v nabídce skladem od 3/2018.
Dobrý den. Poté, kdy se moje recenze objevila na Heuréce a "nepropsala se" na stránky Sunnysoftu jsem žádal opakovaně emailem zaměstnance Sunnysoft o možnost přidat své hodnocení na stránky Sunnysoftu. Odpověděl mi např. dne 1. 12. 2017 pan Salaj:
"Napište recenzi přes formulář, který vám přišel e-mailem. Recenze poslaná na Heuréku se propíše i k nám na eshop. S pozdravem Martin Salaj."
Odpověděl jsem, že jsem tak již učinil, ale u produktu na Sunnysoftu tato recenze stále není. Dostal jsem tuto odpověď:
"Je možné že to chvíli potrvá. Předám kolegům k prověření. S pozdravem Martin Salaj."
Od té doby jsem žádnou další zprávu neobdržel a recenze na Sunnysoftu zveřejněna nebyla. Faktem je, že kladné recenze (z 1. 12., 2.12. i dřívější) u tohoto produktu zveřejněny byly - že se "propsaly". Pokud je to náhoda, tak poněkud divná...
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den pane ,
přestal jsem rozumět s čím nejste spokojen a čeho se snažíte dosáhnout.
V poslední zprávě jsem vám sdělil, že jsme zaznamenali celkový výpadek v napojení na datový zdroj recenzí Heureka.cz a čekáme na opravu která je nyní v pořadí u externího dodavatele. Kromě vaší recenze chybí všechny ostatní recenze ze stejného období které pocházejí z Heureka.cz. K přenosu chybějících recenzí včetně té vaší může dojít po zmíněné opravě pokud toho času již nebudou tyto recenze pro účel datového napojení Heurekou vyloučeny. Pokud problematice rozumíte a závadu nám pomůžete opravit ještě rychleji k vaší spokojenosti, uvítáme vaši žádost o práci v našem týmu jako https://www.sunnysoft.cz/informace/kariera.html#developer-analytik
Obejít automatický systém a vaši recenzi zadat nebo přenést "ručně" nedovedeme.
Zpětná vazba je pro nás důležitá a slouží nám k tomu abychom se poučili a drahé chyby neopakovali.
Proto nasloucháme našim zákazníkům s každou recenzí jak do spokojenosti s tím jak byli v zásilkovém obchodu nebo některé z našich prodejen obslouženi tak ve zpětné vazbě ke zboží. Každá negativní připomínka směřuje k vedoucímu střediska nebo projektovému manažerovi daného produktu k vyhodnocení.
Našim zájmem je mít díky testování i zpětné vazbě o produktu nezkreslený přehled a věnovat se prodeji jen zboží které dosahuje nejvyšší kvality a minimální poruchovosti.
Znovu vám doporučuji řešení vašeho požadavku a to vaši zkušenost vložit k produktu formou diskusního příspěvku. V případě, že zde budete souhlasit vaše hodnocení vložíme jako příspěvek u produktu sami.
Dobrý den. Dosáhnout nechci ničeho. Chci jen upozornit veřejnost na to, že ve stejném období byly u hodnoceného produktu zveřejněny recenze kladné a nikoliv negativní, kterou jsem napsal já. Vámi uváděná chyba datového přenosu zřejmě dokázala filtrovat hodnocení podle jejich obsahu, což je pozoruhodné. Recenze nebyla zveřejněna ani na mou přímou žádost adresovanou pracovníkům Sunnysoftu, kteří sice slíbili, že záležitost prošetří, ale již se neozvali, ani nezajistili nápravu.
Ne, kvůli řešení tohoto sporu nemám v úmyslu stát se zaměstnancem Vaší společnosti. Také nemám v úmyslu psát své poznatky do diskuze k produktu, za prve proto, že jsem tam již svůj dotaz vznesl a pak především proto, že k hodnocení produktu slouží recenze a ne dotazy v diskuzi.
Toto upozornění jsem publikoval především proto, že se zřejmě nelze spolehnout na objektivitu zveřejňovaných recenzí. To je těžko zpochybnitelný fakt, bez ohledu na to, zda byl způsoben softwarem, nebo jiným zásahem. Další diskuzi na toto téma považuji za bezpředmětnou.
Zprávu zákazníka pana Hanáčka jsme prověřili a vysvětlili mu výsledek těchto zjištění. Nabídli jsme panu Hanáčkovi okamžité řešení jeho potřeby vložením svého příspěvku do diskuse přímo pod produkt. O toto řešení nemá pan Hanáček zájem. Zmíněná recenze zákazníka pana Hanáčka je od jejího vložení zveřejněna u produktu na portálu Heureka.cz tedy na místě kam zákazník recenzi sám vložil.
Pana Hanáček jak píše, zde již žádné řešení nepožaduje. Chce upozornit na svojí teorii ke které došel a která je dle našeho na jeho žádost provedeného rozboru chybná. Opakovaně zdůrazňujeme, že technické řešení hodnocení u produktů zobrazuje u produktu všechny recenze zákazníků které máme na straně eShopu technicky k dispozici, tedy všechny recenze kladné i záporné bez ohledu na obsah recenze.
Z naší strany je toto vyčerpávající odpověď.
Pokud nechcete něco dodat, požádám Vás o uzavření příspěvku.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost doplnit vyjádření a reagovat na sdělení společnosti, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Tvrzení, že mi pracovníci Sunnysoftu nabídli řešení jak negativní hodnocení produktu zveřejnit na jejich stránkách u dalších recenzí tohoto zboží, není pravdivé. Nabídli mi vložit hodnocení do diskuze, což ovšem není hodnocení, které zákazník prioritně sleduje. 30. listopadu jsem vložil recenzi na Heureku, s tím, že bude zveřejněna také u prodejce, tedy Sunnysoftu, u dotčeného produktu. Na stránky Sunnysoftu se (kvůli údajné softwarové chybě) nedostala, proto jsem emailem 1. 12. žádal o možnost vložení této recenze k produktu přímo. Pracovník Sunnysoftu mně odepsal, že došlo ke zpoždění a že tuto záležitost prověří. K nápravě však nedošlo a další odpověď jsem nedostal. Vzhledem k tomu, že 1. i 2. prosince se u tohoto produktu objevily další, jen kladné hodnocení, mám dojem, že inzerovaná funkce recenzí – cituji ze stránek Sunnysoftu – “Zde vám přinášíme recenze našich zákazníků, které mohou být prospěšné při vašem rozhodování” není naplňována. Hanáček.