Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Otec, na kterého je psaná smlouva o dodávce elektřiny se stěhuje z odběrného místa (bytu). Zároveň se rozvádí s maminkou a mění i trvalé bydliště. Byt přebírám já a tím i závazky. Chtěl jsem přepsat elektřinu na jiného dodavatele, ale Centropol změnu nepovolil z odůvodněním závazku do roku 2019 a přepisu v rodině. Převod jsem řešil přes službu ušetřeno.cz, kteří mi ale sdělili že není převod možný.
Centropol, produkt Blik
Umožnit změnu dodavatele, na základě plné moci otce zrušení stávající smlouvy a přechod k jinému dodavateli.
|
Tweet |
Smlouva na dobu určitou může představovat riziko v případě stěhování. Energetický zákon totiž nikterak neupravuje, co se děje se smlouvou v případě, že se spotřebitel odstěhuje z odběrného místa. Mění-li spotřebitel své bydliště (stěhuje se), bude tedy záležet, jaké podmínky byly mezi ním a společností sjednány. Podle aktuálních Obchodních podmínek dodávky společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s. je možné smlouvu na dobu určitou ukončit předčasně pouze po dohodě smluvních stran. Z důvodů zvláštního zřetele může být smlouva ukončena bez povinnosti spotřebitele kompenzovat společnost.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.