Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#19777Klamavý prodej, neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2017, před 7 lety

Magdalena Chaloupková

Znění stížnosti

Dne 3.12.2017 jsem pro moje rodiče přes internetový obchod viagogo zakoupila 2ks lístků na koncert kapely Smokie. Internetová stránka výše uvedené společnosti lístky nabízela jako poslední v daném sektoru, a vyvíjela psychický nátlak na mě jako kupující (věty typu jste v pořadí, o lístky je velký zájem, máte jedinou šanci je koupit za nejlepší, sníženou cenu) do toho byl odpočítán čas do kdy lístky mohou zakoupit. Dva lístky jsem voložila do nákupního košíku (celková cena jednoho lístku 2.459 Kč,-), v závěru mi z platební karty byla stržena částka 6.738,-Kč za 2 ks. Rezervační polatek tedy činil 1.820,-Kč. O tomto rezervačním poplatku během nákupu mě společnost neinformovala.
Uvědomuji si, že jsem se nechala oklamat touto společností, nic méně jsem s firmou snažím zkontaktovat a požaduji vrácení rezervačního poplatku.


Produkt

internetový distributor vstupenek


Požadované řešení

vrácení rezervačního poplatku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2017 10:07, před 7 lety

V případě, že spotřebitel s platbami, které jdou nad rámec smluvního ujednání nesouhlasil, není povinen další platbu uhradit v souladu s ustanovením § 1817 občanského zákoníku. Zde se píše: "Podnikatel nesmí po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas."

Pokud by společnost uváděla klamavé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 22:31, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.