Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
březnu letošního roku jsem měl těžký úraz, následkem toho se pohybuji velmi obtížně s pomocí dvou francouzských holí. V době přerušené hospitalizace v Rehabilitačním ústavu Kladruby bydlím u přítelkyně na Praze 9, kde absolvuji pravidelné rehabilitace. Na poště bratří Venclíků jsem si chtěl vyzvednout přeplatek od společnosti LAMA energy a.s., který mi byl ve výši 1006,- Kč zaslán složenkou do vlastních rukou. Vzhledem k mému úrazu není zatím v mých silách vyřídit si prošlou občanku a pas (platnost obou dokladů vypršela v srpnu letošního roku). Jako náhradní doklad jsem nabízel platnou press kartu (jsem novinář) i kartičku VZP - pracovnice na přepážce, následně i vedoucí pošty tyto možnosti zamítly. Další možností bylo, aby uvedly OP mé přítelkyně, která byla osobně se mnou na poště jako můj doprovod - sám nejsem schopen se nikam dopravit tuto možnost obě pracovnice pošty rovněž zamítly. Je tento postup správný? Opravdu neexistuje možnost jak pomoci imobilnímu člověku? Prosím o vaše vyjádření!
Mgr. Jiří Starý
vydání peněz imobilnímu člověku na náhradní doklad
|
Tweet |
Podle podmínek pro dodávání poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek může podnik poštovní zásilku nebo poukázanou peněžní částku vydat jen osobě, která platným osobním dokladem (občanský průkaz, cestovní pas vydaný v ČR, řidičský průkaz vydaný v ČR, osobní doklad cizince umožňující jeho pobyt v ČR) prokáže, že je adresátem, zmocněncem adresáta, zákonným zástupcem adresáta nebo zmocněncem zákonného zástupce adresáta. Jiné osobě než adresátovi není možné vydat poštovní zásilky nebo poukázané peněžní částky, které z rozhodnutí odesílatele smějí být dodány pouze do vlastních rukou výhradně jen adresáta.
Reklamovat poskytované služby podniku lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman