Společnost


Apple Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19791Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2017, před 7 lety

Kristýna Pavlová

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupila jsem si Iphone 6plus u spoločnosti levneiphony.cz
Momentálně mám takový problém, že mobil se mi začal rychle vybíjet tak jsem poslala mobil na reklamaci a ta mi byla zamítnuta z důvodu neodborného zásahu do telefonu. Do mobilu nikdo jiný nezasahoval, pouze oni při předchozí reklamaci. Myslím si, že znehodnocení ochranné známky bylo uděláno podvodem, jelikož už ani mé zařízení nemají v nabídce. Do telefonu jsem nijak nezasahovala, taky nebyl důvod, když se na něj pořád vztahuje reklamace. Jsem studentka a mobil jsem si pořídila za všechny peníze co jsem měla, nemám ani na opravu a cítím se být podvedená. Potřebovala bych nějakou radu jak na ně jelikož jsem našla více recenzí s podvodným jednáním při reklamaci.

Děkuji


Produkt

zamítnutá reklamace


Požadované řešení

Chtěla bych aby reklamace byla normálně uznána a můj problém byl vyřešen, jelikož byla zamítnuta dle mého názoru podvodem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2017 05:22, před 7 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým byla uzavřena kupní smlouva.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li však od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 22:34, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.