Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Boty jsem zakoupila v Karlových Varech v ulici T.G.Masaryka dne 27.4.2017. Dne 2.11.2017 jsem je byla v prodejně reklamovat. Dne 22.11.2017 byla reklamace vyřízena zamítnutím. Dne 23.11.2017 jsem telefonicky kontaktovala reklamační oddělení a snažila se domluvit na dalším postupu, jelikož s výsledkem vyřízení reklamace nesouhlasím. Paní na telefonu mě však odmítla s tím, že žádné další kroky nebudou učiněny a výsledek reklamace je konečný a neměnný. I přes moje namítání, že boty téměř nevykazují známky opotřebení a vypadají skoro jako nové, málo používané, nedovolila, abych je zaslala k dalšímu posouzení. Prý mají pouze jednoho znalce pro celou Českou republiku a výskedek by byl stejný.
Na špičce pravé boty se z vnější strany začala odchlipovat guma. Boty jsem předala k reklamaci ihned po zjištění vady, zbavené všech nečistot. Reklamace byla zamítnuta s nepravdivým posouzením. Znění odborného posouzení: "Intenzita nevhodného používání zkrátila životnost obuvi. Reklamace nebyla uplatněná ihned po zjištění vady, při dalším použití došlo k prohloubení vady a znehodnocení zboží. Závěr: obuv praná, reklamace neoprávněná"
Boty jsem předala k reklamaci skutečně ihned po zjištění vady a nikdy jsem je neprala, pouze vyčistila podrážky a z vrchu obuv otřela vlhkým hadříkem. Na první pohled ani není vidět, že by boty měly nějakou vadu, že se guma na špičce odchlipuje je vidět, až když se na ni mírně zatlačí. Komukoliv boty ukáži, nejdříve nemůže najít vadu, proč jsem je reklamovala a následně nikdo nechápe, proč nebyla reklamace uznána.
volnočasová obuv, dětské Adidas, artikl AF37485, velikost 3-, cena 790,-Kč
Myslím si, že nemůže být výsledek reklamace neměnný a měl by boty posoudit ještě někdo jiný, nezávislý. Dále by mě potěšilo trochu vstřícnosti při řešení sporu a ne jen odmítání. Žádám o navrácení peněz.
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že věc byla vadná. Bylo-li tedy rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.