Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, vadí mi, že můj iPhone nemám již přes 6 týdnů. V záruční době byl zaslán do servisu, náhradní mobil mi nikdo nenabízel, nelíbí se mi toto řešení. Po 4 týdnech mi byl mobil zaslán zpět, NEOPRAVENÝ. Musel jsem ho znovu nechat odeslat, což je pro mě dalších pár týdnu bez mobilu, který bych měl využívat. Apple jsem si kupoval s tím, že se jedná o to nejlepší na trhu se vším všudy, to, že se mobil porouchá, to chápu je to jen stroj, ale, to jak se k tomu postavila firma Apple, to se mi vůbec nelíbí, je normální nechat zákazníka tak dlouho bez mobilu, bez nějaké reakce. Předpokládám, že dostanu mobil v pořádku opravený s nějakou omluvou nebo, že třeba Apple něco výhodného nabídne, či pošle s mobilem, jako určitou formu omluvy, jelikož jsem opravdu rozčílen tímto jednáním. Nepřijde mi
k zákazníkovy moc fér. V servisu mi bylo řečeno, že se jedná o opravu na 3 hodiny, ale musel být odeslán, proč to tedy trvá tak dlouho?
APPLE iPhone 6s 32Gb silver
Uvažuji o navrácení peněz, jelikož u mobilu za 20 tisíc jsem čekal i komfortní servisové služby. Popřípadě výměnu za novější mobilní telefon, cenově se momentálně pohybuje jako iPhone 8, za to jednání by mi to přišlo adekvátní.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým byla uzavřena kupní smlouva.
Nárok na náhradní zboží po dobu reklamace by bylo třeba uplatňovat v rámci náhrady škody, která by spotřebiteli vznikla v souvislosti s vadou výrobku. Spotřebitel by musel v takovém případě dokázat, že škoda vznikla v příčinné souvislosti s vadou výrobku.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li však od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.