Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#19806Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2017, před 7 lety

Lubomír Slowiaczek

Znění stížnosti

21.11.2017 jsem si objednal 1x TV-Gogen, 1x WiFi USB, 1x Nástěnný držák TV, č.objed.170601472 a zaplatil kartou přes internet č.faktury 2174611768. Alza mne 22.11.2017 informovala, že předala zásilku České poště s očekávaným dodáním 23.11.2017 na poštu Třinec 3. Česká pošta mi také 22.11.2017 emailem potvrdila, že převzala do přepravy vícekusou zásilku Balík na poštu od Alza.cz s podacím číslem NP3170907300U v počtu zásilek 2 ks. Do dnešního dne 6.12.2017 nedodáno. Od konce listopadu žádám společnost Alza.cz, aby jako odesilatel podal u České pošty reklamaci na nedodání zásilky, nebo mi zaslal podací dokumenty od zásilky, abych mohl jako adresát jednat s Českou poštou sám. Bohužel Alza.cz podle mne nic nekoná a poslali jen omluvu, že pošta má moc práce. Chtěl bych od prodejce, aby konečně začal jednat a informoval mne o možnostech dalšího postupu. Děkuji.


Produkt

Televize 24" Gogen TVH 24N384 STWEB (WG9524i76) -1 ks / WiFi Dongle Gogen USB WIFI 1 (WG9542y) -1 ks / Nástěnný držák Gogen držák TV polohovatelný/kloubový 13"-27"' (WG855c9c) 1 ks.


Požadované řešení

Žádám společnost Alza.cz, aby jako odesilatel podal u České pošty reklamaci na nedodání zásilky, nebo mi zaslal podací dokumenty od zásilky, abych mohl já jako adresát jednat s Českou poštou sám. Chtěl bych od prodejce, aby konečně začal jednat a informoval mne o možnostech dalšího postupu, nejlepší řešení by bylo abych mohl odstoupit od smlouvy a zíkat zpět zaplacené finance. Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2017 08:51, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Dle instrukcí zveřejněných na portálu veřejné správy mohou být poštovní služby reklamovány nejen odesílatelem, nýbrž i adresátem poštovní zásilky. Konkrétní postup, který vytvořili přímo pracovníci České pošty, je dostupný zde https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/101/105/3881.html#obsah, přičemž za jeho správnost ručí Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

Je ovšem nutno doložit, že adresát zásilky je skutečně oprávněn k reklamaci, a to předložením potřebných dokladů. Tím je v tomto případě podací lístek, který obdržel odesílatel, když zásilku podával. Lze tedy požádat odesílatele, aby podací lístek zaslal. Poté, co jej adresát obdrží, musí Česká pošta reklamaci přijmout a do 30 dnů ji vyřídit. Alternativně se lze také dohodnout s odesílatelem, aby reklamaci podal a následně adresátovi v reklamačním procesu navrácenou část poštovného zaslal na jeho účet.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2018 21:41, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.