Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#19818Poškození obsahu balíku do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

21 hodin 15 minut

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2017, před 7 lety

Zuzana Čížková

Znění stížnosti

Dobrý den, odesílala jsem balík do ruky a pojistila jej na částku 15 000 kč. Příjemce mne kontaktoval, že je obsah hodně poškozený, na první pohled bylo vidět, že na baík muselo něco hodně těžkého spadnout.

Zavolala jsem tedy na info linku České pošty a dozvěděla se, že má příjemce ,,postoupit reklamaci odesílateli", což příjemce obratem udělal.

Následně mi přišla odpověď od České pošty, že byl obsah nedostatečně zabalený ,,ve slabé bublinkové fólii" a proto nemám nárok na reklamaci. Odvolala jsem se a doložila, že odpověď české pošty byla jejich omyl, protože zásilka byla v silných vzduchových kapsách a dalším obalovém materiálu. Zároveň jsem doložila fotografie.

Na toto mi Česká pošta odpověděla, že jako odesílatel balíku nejsem kompetentní jejich služby reklamovat, že to musí udělat příjemce. Odpověděla jsem jim, že příjemce ,,postoupil reklamaci odesílateli" a doložila jim ,,čestně prohlášení" instituce, tedy příjemce.Dále jsem jim napsala, že jsem postupovala dle informací zaměstnance České pošty.

Na toto mi Česká pošta odpověděla, že to nelze, že bych na to musela mít od příjemce Plnou moc. Že jinak může služby Č.p. reklamovat pouze příjemce a ,,postoupení reklamace odesílateli" není vůbec možné. Ačkoliv mi to bylo řečeno na info lince Č. p., abych tak postupovala a na poště v místě příjemce se proti tomu nikdo nebránil a opravdu s příjemcem vyplnili administrativu v souvislosti s ,,postoupením reklamace odesílateli".

Nyní jsem z toho jelen a ne Čížek, tedy Čížková.
Přiznávám, že vůbec netuším, na koho se v případě reklamace obrátit, když zaměstnanci České pošty říkají každý něco jiného, každý se evidentně řídí jiným řádem, tedy levá ruka neví, co dělá pravá.


Produkt

Služby České pošty, balík do ruky, pojištěný na 15 000 kč


Požadované řešení

Vyřízení reklamace služeb České pošty. Informace o tom, jak má zúčastněný odesílatel balíku postupovat, protože od zaměstnanců České pošty jsem zatím evidentně dostala pouze hromadu nesmyslných/mylných odpovědí a špatných informací.
Dále bych ocenila, pokud by se ,,reklamace" vyřešila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2017 12:03, před 7 lety

Pokud Česká pošta eviduje podání zásilky, odpovídá samozřejmě za její ztrátu, poškození a také dokonce za úbytek jejího obsahu do výše uvedené ceny zásilky. U poškozené zásilky je oprávněný k podání reklamace vždy její adresát, avšak u nedodané zásilky je to naopak její odesílatel, který disponuje potvrzením o jejím podání – tedy podacím lístkem.“

Pokud přijde zásilka, jejíž vnější obal jeví známky poškození, nesmíme ji převzít, jinak by další reklamace nebyla úspěšná. Zjistíme-li poškození až po rozbalení, je třeba zásilku reklamovat u kterékoliv pobočky České pošty nejpozději do dvou pracovních dnů od převzetí.

V případě, že se poškození nebo úbytek zasílaného obsahu zjistí tedy až po rozbalení zásilky, měla by se zásilka ponechat v tom stavu, v jakém byla převzata a takto jí donést na kteroukoliv poštu v ČR, kde bude sepsán zápis o poškození. Je nutné doložit nejen poškozenou věc, ale všechno, v čem byla zabalena, tzn. všechno vnitřní balení, vnější balení (krabice) a v případě, že byla omotána provazem, tak i ten je vhodné k reklamaci předložit. Reklamovat poškození je vhodné v co možná nejkratším termínu, tedy nejlépe ve lhůtě dvou pracovních dnů po dodání. Předložení zásilky později může mít vliv na posouzení odpovědnosti za škodu.

Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.