Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Obracím se na vás kvůli neuznané reklamaci mobilního telefonu DOOGEE Y6, který jsem zakoupil dne 12.7.2017 na czc.cz
Už 14.11.2017 jsem ho musel reklamovat, protože přestal nabíjet, už předtím byly s nabíjením občas problémy, stačilo ale telefon odpojit a znovu připojit. Czc reklamaci zamítly.
Vyjádření technika czc "Neuznáno, vráceno zpět bez opravy. Záruku nelze uznat. Dobíjecí konektor je mechanicky poškozen - mechanické poškození není v souladu se záručními podmínkami".
K telefonu a k tomu usb nabíjecímu konektoru zvlášť jsem se choval slušně, protože vím, že je to častá vada.
Skutečně mají právo reklamaci neuznat, když je věc poškozena běžným používáním v souladu s manuálem po tak krátké době? Mám navíc strach si věc převzít, bojím se, že tím výsledek reklamace uznám.
Stanislav Hetflajš
DOOGEE Y6 - 16GB, modrá
Výměna věci, vrácení peněz.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Na žádost spotřebitele na něj přeřazujeme stížnost, aby k ní mohl doplnit informace.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Nechal jsem si vypracovat znalecký posudek. Znalec mě nejprve požádal o fotodokumentaci od czc, tu mi opakovaně odmítali vydat. Pomohla až výhrůžka trestním oznámením. Poté znalec telefon rozdělal a zjistil, že czc prostě lže, protože konektor vůbec poškozený není, je špatně připájený.
Po vypracování znaleckého posudku už v czc reklamaci uznaly, ale trvalo to neúměrně dlouho a pokusily se mě ještě okrást o peníze za znalecký posudek. Nikdo se mi z czc neomluvil, že se mě pokusily okrást, naopak prodavač byl ještě drzí, když sem se ozval, že na vrácení peněz za posudek trvám. Domnívám se, že czc takto jedná záměrně. Většina zákazníků si asi posudek vypracovat nenechá, riskuje další ztrátu peněz pokud nedopadne v jejich prospěch. Má smysl podávat stížnost na čoi? Podle mě je tohle pokus o podvod. Jak můžou zamítnout reklamaci z důvodu poškození konektoru, když poškozený není?
Spotřebitel má dle § 2165 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo uplatnit u prodávajícího vady zboží po dobu 24 měsíců od převzetí zboží. Jestliže zboží má vadu, za kterou prodávající odpovídá, má kupující spotřebitel příslušné nároky dle § 2169 občanského zákoníku. Jestliže prodávající nevyřídí reklamaci řádně ve lhůtě 30 dnů od jejího uplatnění, což musí dle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy.
Reklamace není vyřízena řádně také v tom případě, kdy prodávající nesprávně posoudí vadu zboží. Pokud spotřebitel znaleckým posudkem prokáže existenci vady, za kterou prodávající odpovídá, má na náhradu nákladů za znalecký posudek nárok dle § 1924 občanského zákoníku.
Pokud se prodávající od čehokoliv z uvedeného, postupuje nesprávně a v rozporu se zákonem. Dozor nad dodržováním zákonného řešení reklamací vykonává ČOI, spotřebitel tedy má možnost se na ČOI obrátit s podnětem (viz https://www.coi.cz/podatelna/).
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.