Společnost


PPL CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1232
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#19825Nedodání zaplaceného zboží včas

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2017, před 7 lety

Xenie Wantuloková

Znění stížnosti

V předstihu jsem si objednala a předem zaplatila zásilku, kterou jsem potřebovala obdržet nejpozději 7.12. Balíček společnost PPL převzala již ráno 30.11. a od té doby se stále nachází na vstupním depu! Psala jsem jim už 3 dotazy, bez jakékoliv reakce z jejich strany, stejně tak je urguje i obchod u kterého jsem zásilku objednala. Poškodili jak mě, jako zákazníka, jelikož pokud zboží neobdržím do zítra, tj. 7.12 je pro mě zásilka bezpředmětná a budu jí vracet a nevím proč bych měla přijít o poštovné zasláním balíčku zpátky, navíc mě poškodili i tím, že jsem řádně zaplacené a objednané zboží, neobdržela včas. Stejně tak poškodili i obchod, který příjde o tržbu. Zadržují prakticky cizí věc už týden...


Produkt

Balíček číslo 40756056909


Požadované řešení

Zboží požaduji doručit nejpozději zítra, tj. 7.12.2017 (maximálně ráno 8.12.) V opačném případě požaduji po společnosti PPL zaplatit jak náklady na doručení a vrácení zboží, tak i adekvátní náhradu za nedodání balíčku včas.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2017 10:09, před 7 lety

Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s odesílatelem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat.

Podle ustanovení § 2161 odst. 1 občanského zákoníku prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Z toho vyplývá, že prodávající je odpovědný za zboží až do doby převzetí. Odpovědný za prodlení s dopravou je tedy prodávající, jeho závazek není splněn termínem odevzdání zboží přepravci. Za to, že zásilka bude v pořádku doručena a předána, stále odpovídá prodávající. Přepravce totiž není smluvní stranou ve Vašem vztahu, proto je třeba se obracet vždy na prodávajícího.

Doporučujeme pro příště sjednat si vepsáním do poznámky při objednávání, že se jedná o fixní závazek a na pozdním dodání zboží nemá kupující zájem. O fixní závazek se podle § 1980 občanského zákoníku jedná, pokud byla ve smlouvě ujednána přesná doba plnění a vyplývá-li ze smlouvy nebo z povahy závazku, že věřitel nemůže mít na opožděném plnění zájem, zaniká závazek počátkem prodlení dlužníka, ledaže věřitel dlužníku bez zbytečného odkladu oznámí, že na splnění smlouvy trvá. Podle odstavce 2 tohoto ustanovení zánikem závazku nastávají tytéž účinky, jako by věřitel od smlouvy odstoupil. Pokud by se ve Vašem případě jednalo o fixní závazek, pak by zanikl pozdním dodáním, jestliže se o fixní závazek nejednalo, pak nikoliv.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 20:29, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.