Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Máme dvojtartifní elektroměr, který ovládá přijímač HDO, který ČEZ při výměně špatně zapojil. Nyní chybu zjistil a na faktuře za odběr el. energie zcela pominul naměřené hodnoty a bez jakéhokoliv rozboru a zdůvodnění vyčíslil značný nedoplatek (23.000,-Kč).
storno vystavené faktury
vyfakturovat spotřebu podle naměřených údajů
snížit budoucí zálohové platby (vychází z vymyšlené spotřeby)
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním elektřiny, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamace vyúčtování distribuce elektřiny musí být vyřízena do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Vypořádání rozdílu v platbách způsobeného nesprávným vyúčtováním distribuce elektřiny nebo nesprávným měřením dodávek elektřiny musí být provedeno do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace posouzena jako oprávněná. Za nedodržení výše uvedených lhůt poskytne provozovatel distribuční soustavy spotřebitelce náhradu ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
V případě, že reklamace byla zamítnuta a spotřebitel s tím nesouhlasí, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.