Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den. Dole je text reklamace auta z AAA. Na toto odpověděli nejdřív telefonem a pak písemně včera. Jako výraz dobré vůle mně chtějí dát 5000,-Kč, přičemž oprava dle technika ze servisu se bude pohybovat v řádech desetitisíců. Navíc je vyřazen filtr pevných části , ten stojí 30 tisíc. vůbec AUTO V TOMTO STAVU NESMÍ PRODAT Prosím pomozte. Auto nemá spotřebitel se skrytou vadou šanci poznat. Děkuji
AAA auto
Dopraváků 874/15
184 00 Praha 8
REKLAMACE zakoupeného automobilu
Dle občanského zákoníku o ochraně spotřebitele uplatňuji právo na reklamaci závadného a nefunkčního výrobku-automobilu Ford Focus 1,6 TDCI, SPZ 6AK0802. Při koupi automobilu jsme auto s technikem projeli, zkontrolovali spodek auta. Na poměrně krátké vzdálenosti cca 2km auto jelo. Již druhý den však při jízdě samo zastavilo. Motor auta se za jízdy samovolně vypnul a tato situace se začala opakovat a motor častěji vypínat.Po samovolném zastavení šel nastartovat a šlo částečně s autem jet. Již jsem psala a telefonovala na zákaznické oddělení AAA auto, kde jsem problémy vylíčila. Na doporučení AAA auto a na základě nutného vyřešení problému s nefunkčností jízdy jsem nechala auto v minulých dnech zkontrolovat ve specializovaném servisu, viz přílohy. Zde se píše, že byl proveden zásah do auta, navíc byl odstaven z činnosti tzv EGR ventil. Považuji toto za neslýchanou věc.S autem se bojím jezdit, protože mimo jiné mě několikrát zastavilo - na dálnici, při předjíždění ve městě i mimo něj, též na přejezdu a to s mým devítiměsíčním dítětem. Auto je již z důvodu bezpečnosti odstavené.
Auto vám chci vrátit, protože se jedná o skrytou závadu. Divím se, jak jste mohli vůbec připustit takové auto prodat matce s malým dítětem.
Na opravu, která se předpokládá v řádech desetitisíců korun peníze nemám. Počítala jsem jen se seřízením rozvodů na jaře příštího roku a zakoupením zimních pneumatik.
Auto jste prodali v tomto nevyhovujícím stavu. Jak může spotřebitel tyto odborně zjistitelné závady na autě poznat? Při prodeji sugestivně vychvalujete výrobek a přitom je životu nebezpečný!!!!!!!!!!!!
Přílohy - odborný posudek servisu, potvrzení o zaplacení diagnostiky v servisu
v Kladně 27.11.2017 Ing. Ema Cacáková
telefon :.................
adresa:
Ford Focus 1,6 TDCI r.v. 2006
auto vyměnit za bezpečné a pojízdné i za cenu ztráty
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Cacáková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Vzhledem k tomu, že jste byla se stavem zakopeného vozu srozuměna (danému stavu byla rovněž uzpůsobena cena), společnost trvá na původním výsledku reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.