Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#19848Nedodané zboží, klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2017, před 7 lety

Jiří Šebánek

Znění stížnosti

24.11. jsem objednal vánoční dárky za ceenu přesahující 18 tisíc Kč.
Vybíral jsem pouze zboží, které bylo skladem a ihned k expedici (dodání během víkendu na domácí adresu).
Objednávku jsem uhradil platební kartou, částka byla ihned stržena.
Obdržel jsem e-mailem potvrzení objednávky a potvrzení o předání zásilky k expedici a dodání 26.11.

25.11. zaslal prodejce e-mail, že objednávka byla odeslána, avšak s očekávaným dodáním až 2.12.

27.11. přišla zpráva, že zásilka už měla být k vyzvednutí v prodejně, ale není (nic takového jsem však nechtěl, zaplatil jsem za dodání na adresu bydliště). Později přišel e-mail "Objednávka frčí k vám" s očekávaným dodáním 2.12.2017 (tentokrát s jiným dopravcem). Na stránce dopravce je k pouze zmínka o přijetí informace k zásilce od odesílatele (27/11 18:13).

2.12. jsem místo zásilky dostal e-mail s požadavkem na hodnocení dodaného zboží. Do formuláře jsem uvedl, že jsem se o kvalitách zakoupených výrobků nemohl přesvědčit, neboť mi 10 dnů od zaplacení nebyly doručeny (komentář samozřejmě zveřejněn nebyl, místo toho je např. u zakoupené TV uvedeno, že nákup doporučuje 100% zákazníků).

4.12. jsem poslal dotaz na termín dodání zboží. Odpoledne přišla odpověď od pana Vepřeka strojová odpověď, že termín doručení se dozvím, až dojde k předání zásilky do přepravy. Na dotaz, zda termín "zabaleno - frčí k vám" v alze znamená, že ještě nebyla předána do přepravy, neodpověděl.

6.12. jsem kontroloval stránku s objednávkou a u TV Samsung UE43M5672 byl uveden stav "vráceno" a byl vystaven dobropis (nicméně peníze na účet vráceny nebyly). Poslal jsem dotaz proč je tomu tak, když u tohoto zboží uvádějí, že je ihned k dodání. Bohužel bez odpovědi.

7.12. na stránce s objednávkou byl stav "vráceno" uveden a dobropis vystaven na veškeré další zboží z objednávky.
Na dotaz, proč je všechno nakoupené a zaplacené zboží ve stavu "vráceno", když se ho nikdo ani nepokusil doručit, jsem nedostal odpověď.

Za celou dobu se prodejce ani nepokusil mě kontaktovat s vysvětlením příp jakoukoli žádostí o součinnost při řešení problému. Aktuálně, dva týdny po nákupu, nemám ani zboží ani peníze.

U nejdražší položky, TV Samsung UE43M5672, prodejce stále uvádí dostupnost skladem, což zřejmě neodpovídá skutečnosti. V opačném případě by neměl
mit problém ji dodat zákazníkovi, který ji už zaplatil.


Produkt

Objednávka 170743801: TV Samsung UE43M5672, Multifunkce Samsung, toner, Mobilní telefon Lenovo, sim karty, atd.


Požadované řešení

Urychlené dodání objednaného a zaplaceného zboží. Vysvětlení, proč prodejce nebyl schopen zboží řádně dodat ani v opakovaném termínu a proč mě o manipulaci s objednávkou neinformoval. Vysvětlení, zda objednané a zaplacené zboží vůbec měl/má prodejce k dispozici nebo si jen bezúročně půjčuje peníze od zákazníků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2017 10:07, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2018 22:45, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.