Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, dnes jsem za manželka chtněla vyzvednout zásilku ve výši 620 Kč hotově. Zásilka nám nebyla oznámena předem, jenom volali manželovi, že jsou tady, ať si rychle přijde vyzvednout balíček. Nebyl bohužel na místě, ale já ano. Přišla jsem ihned, paní mi říkala, že už málem odjela, což mě překvapilo. Měla jsem k dispozici 1000 Kč a kartu. Bylo mi sděleno, že není možné tuto zásilku hradit kartou a že dnes všichni platí velkými bankovkami a tudíž paní nemá na vrácení a zítra mi zásilku nemůže dovést. Dle mého mínění, pokud si platím za doručení balíku, platím si službu doručení a zaplacení. Není možné, aby mi doručovatel nepředal zásilku z důvodu, že nemá na vrácení. Chápu, že se to může stát, nicméně taky se domnívám, že v rámci placené služby si měl jít doručovatel sehnat sám do obchodu drobné. Neplatila jsem až tak velkou bankovkou vůči hodnotě zásilky a bohužel nemohu se sama ptát po restauracích na rozměnění z toho důvodu, že na mne tlačí doručovatel, aby to bylo rychle, že už musí jet.
Doručováno 7.12.2017, Brno oblast pod Campus river restaurací, čas 13:45
Požadované řešení by mělo vypadata tak, že mi zásilku doručí během dnešního dne na adresu, kterou uvedu v závislosti na čase, kdy dodávka proběhne.
|
Tweet |
Při platbách v hotovosti dle § 5 odst. 1 zák. č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, platí, že každý je povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout platbu se vztahuje na situci, pokud by spotřebitelka chtěla platit v jedné transkaci 50 mincemi. Pokud o takovou situaci nejde, neměla by být platba odmítnuta. K uvedenému je však také nutné doplnit, že v zákoně není stanovena povinnost mít u sebe dostatečnou hotovost k vydání v případě platby bankovkou určité hodnoty.
Jelikož se však jednalo o překážku na straně dopravce, došlo k situaci, kdy nebyla služba poskytnuta ve sjednané kvalitě. V takové situaci je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.