Společnost


David Janák

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19851Nevrácení peněžních prostředků za stornovanou objednávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2017, před 7 lety

Martin Vlček

Znění stížnosti

Dne 10.11.2017 jsem na internetovém e-shopu www.tuning-individual.cz učinil objednávku zboží, kdy se jednalo 1x o: Zadní světla Audi A3 Sportback 03-08 červená/kouřová/LED za cenu 6.510 Kč. Doprava zboží a platba předem na účet byla stanovena prodejcem na 90 Kč. Dohromady tedy činí objednávka sumu v celkové výši 6.600 Kč.

Jelikož jsem si zvolil platbu předem na účet a byl jsem vyzván téhož dne, tedy 10.11.2017 k uhrazení částky, zaslal jsem tuto požadovanou částku na č. bankovního účtu poukázaného prodejcem.
Druhého dne, tedy 11.11.2017 v 08:09 hod. mi byla zaslána emailová zpráva od odesílatele info@tuning-individual.cz, kdy jako správce internetového eshopu zde vystupuje jistý pan David JANÁK. Tento pan Janák se mi omluvil, že objednané zboží je bohužel nedostupné a není ani znám termín jeho naskladnění, kdy proto musí, ač nerad mojí objednávku stornovat a pokud budu mít zájem, mám se doptat s cca 2 měsíčním odstupem. Kdy mi závěrem této zprávy děkoval za pochopení.
Na toto jsem mu obratem odpověděl téhož dne, tedy 11.11.2017, že beru na vědomí a dále jelikož jsem si určil objednávku bankovním převodem jako platbu předem a již jsem zboží uhradil, aby mi odeslal uhrazenou částku ve výši 6.600 Kč zpět na můj bankovní účet.
Na tento můj podnět reagoval pan Janák opět emailovou zprávou dne 12.11.2017, ve které se mi omlouvá za komplikace a jakmile platba dorazí, tak ji vrátí.
Uplynulo celkem 15 dní, kdy stále mnou zaplacená částka mi nebyla vrácena zpět, proto jsem se rozhodl pana Janáka opět kontaktovat a dne 27.11.2017 jsem ho opět emailovou komunikací opakovaně vyzval k zaslání mnou uhrazených peněžních prostředků zpět na můj bankovní účet.
Dne 28.11.2017 mi pan Janák odpověděl, že je nyní pracovně mimo, nemůže tak prověřit situaci, vrací se však koncem týdne a jakmile dorazí, prověří tuto věc a pokud platba neodešla, zjedná nápravu.
Jelikož se takto nestalo a peněžní prostředky stále pan Janák neodeslal na můj bankovní účet ani po dalším čekání 7 dní, odeslal jsem mu dne 05.12.2017 již třetí email, ve kterém jej naposledy vyzývám k vrácení peněžních prostředků. Na tuto zprávu pan Janák už nereagoval a vrácení finanční částky ve výši 6.600 Kč stále nevrátil.


Produkt

Objednávka č. 9091 v celkové částce 6.600 Kč.


Požadované řešení

Vrácení celkové dlužné částky ve výši 6.600 Kč na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 11:17, před 7 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 22:24, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.