Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V kvetnu 2017 jsem si objednala u eshopu elektronicstar.cz stojanovy ventilator.Po zdlouhavem a komplikovanem doruceni kuryrem jsem prevzal zasilku s dobirkou 1398 kc vcetne dopravy muj manzel.V momente doruceni jsme neobdrzeli anu fakturu ani dodaci list zadny doklad o zaplaceni ani fakturu v elektro.podobe.Po rozbaleni zasilky cca 15 min po prevzeti jsme ihned zjistili ze ventilator je pouzity vizuelne velmi poniceny a absolutne nefunkcni nereagoval vubec.Po zapojeni do zasuvky se nedelo vubec nic.Okamzite jsem se spojila s infocentrem kde me velmi arogantni pan odkazal nekam.Okamzite jsem kontaktovala eshop emailem s tim ze chci zbozi vratit a odstoupit od smlouvy.Emailem mi odpovedeli celjem kladne chteli ode me vsechny dily obaly " doklady vyfotit a zaslat na jejich emai coz jsem behem par minut udelala.Spojila jsem se s poradnou COI jetli zbozi reklamovat nebo vratit.Na radu pracovnice COI jsem ihned eshop znovu informovala ze v zakonne lhute odstupuji od smlouvy z vyse uvedenych duvodu stavu vyrobku.Nejdrive mi vyhrozovali ze nemam pravo na odstoupeni od smlouvy potom ze mi pokrati vracenou castku o vsechno poskozeni a vady na ventilatoru.Po dlouhe vymene emailu nakonec souhlasili at vyrobek zaslu Ceskou postou zpet na adresu kterou mi sdelili.V zakonne lhute 14 dnu jsem vyrobek zaslala pres Ceskou postu zpet za poplatek 169 kc.Od 20.6.2017-neustele eshop urguji o vraceni penez /prevzeti vyrobku zpet potvrdili/.Elektronickou fakturu na mije urgence mi zaslali dva mesice po prevzeti zasilky moji osobou tedy v srpnu 2017 musa jsem je primo donutit abych mela doklad o zaplaceni.Od 20.6.2017 bud nereaguji a nebo mi tvrdi ze jsem porusila obchodni podminky ze penize vraci pouze na ucet.Nejsem majitem uctu coz jsem jim sdelila a zadala jsem penize zpet slozenkou nebo hotove dali mi podminku at si necham zaslat penize na ucet jine osoby to odmitam za 1. ja jsem platila dobirku vcetne dopravy hotove za 2.po precteni stovky zapirnych recenzi na tento eshop nevraceni penez sproste chovani neuznane reklamace apodobne ztratil tento eshop moji duveru a cislo uctu jine osoby bych proste nesdelila z obav zneuziti.Nakupuji pres eshopy vice jak 8 let jeste jsem se s timto arogantim sebevedomym a v neposledni rade obohacujicim se eshopem na ukor spotrebitelu nesetkala.Na moje vyzvy reaguji vysmechem a odpovedi mi neumime penize slozenkou vracet.Nevim jak pokracovat dal penize jima samozrejme nechat nechci a koneckoncu ja na temer 1500 kc vcetne dopravy a postovneho dru celkem dlouho.Zadam vas timto o radu a alespon pisemnou pomoc jak ziskat sve penize zpet.S pranim hezkeho dne Markova
Vraceni penez slozenkou za vracene nefunkcni a poskozene zbozi na zaklade odstoupeni od smlouvy vcetne dopravneho postovneho a penale.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Ve vztahu ke spotřebiteli je nutné postupovat v souladu s § 1832 občanského zákoníku, který závazně stanoví:
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Peníze tedy podnikatel musí vracet stejným způsobem, jakým je od kupujícího převzal podle § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Může se s kupujícím sice dohodnout i na jiném způsobu vracení, je však třeba, aby s tím souhlasily obě strany. Pokud spotřebitelka platila zboží při převzetí na dobírku, má nárok na vrácení peněz zpět papírovou složenkou.
Složenka by měla spotřebitelce přijít nejpozději 14. den po odstoupení. Je však nutné myslet na to, že počítání času v občanském zákoníku má určitá pravidla. Nebyla-li částka doručena včas, mohla by spotřebitelka požadovat úrok z prodlení za jeden den. Úroková sazba je 8,05 %.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem v Německu, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost nás informovala o smírném řešení případu a také nám zaslala potvrzení o odeslání peněz. Žádáme spotřebitelku o potvrzení smírného řešení a případně také o uzavření stížnosti.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.