Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě jsem si objednal zboží s tím, že mi ho na dobírku doručí Česká pošta. Od té jsem 22. 11. dostal esemesku, že právě převzali do přepravy zásilku DR7073209133C s dobírkou 1161,- Kč, a že mě budou informovat o termínu doručení...
Po této esemeskové zprávě, už takto žádná další informace nepřišla.
Uběhl dostatek dní, abych podal reklamaci evidovanou pod číslem 17097716.
5. 12. jsem dostal e-mail, že má reklamace je nedůvodná, protože neobsahuje sken stvrzenky k reklamované zásilce - závěrem přání hezkého dne!!!
Nevím, nerozumím, jakým způsobem jsem měl k té stvrzence přijít? Přijde mi to hloupé a zároveň drzé.
Podepsat se pod to nikdo nedokázal. Schoval se za Českou poštu.
Doručení zásilky
Napsal bych: okamžitá náprava zasláním zásilky - zdarma!
Ozval se mi však odesílatel, že podnikne také své kroky...?
|
Tweet |
Dle instrukcí zveřejněných na portálu veřejné správy mohou být poštovní služby reklamovány nejen odesílatelem, nýbrž i adresátem poštovní zásilky. Konkrétní postup, který vytvořili přímo pracovníci České pošty, je dostupný zde https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/101/105/3881.html#obsah, přičemž za jeho správnost ručí Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.
Umožnění reklamace adresátovi zásilky zakotvuje také zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve svém ustanovení § 2561, kde je výslovně stanoveno, že pokud požádá příjemce zásilky o její vydání poté, co přijde do místa určení, případně poté, kdy měla do místa určení dojít, přechází na příjemce veškerá práva ze smlouvy, tedy i práva z vadného plnění.
Je ovšem nutno doložit, že jste skutečně oprávněn k reklamaci, a to předložením potřebných dokladů. Tím je v tomto případě podací lístek, který obdržel odesílatel, když zásilku podával. Požádejte tedy odesílatele, aby Vám podací lístek zaslal. Poté, co jej obdržíte, musí Česká pošta Vaši reklamaci přijmout a do 30 dnů ji vyřídit. Alternativně se také můžete dohodnout s odesílatelem, aby reklamaci podal a následně Vám v reklamačním procesu navrácenou část poštovného zaslal na Váš účet.
Pokud by Vám reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila ve lhůtě 30 dnů, mohl byste podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb, o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti Vaší reklamace. Více informací o námitce se můžete dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.
Dále můžete na postup České pošty podat stížnost, a to k rukám vedení samotné České pošty. Více informací se o tomto řešení dozvíte zde https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman. Případně můžete podat stížnost opět na Český telekomunikační úřad, informace o tomto řešení naleznete zde https://www.ctu.cz/postovni-sluzby.
Služba Balík do ruky Vám garantuje dodání během následujícího pracovního dne. Pokud tento příslib nebyl dodržen, ačkoli jste se po celou smluvenou dobu nacházel v místě bydliště, nebyly dodrženy podmínky garantované českou poštou, máte proto právo na navrácení části dopravného dle čl. 55 poštovních podmínek.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.