Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
byl jsem telefonicky kontaktován svou pojišťovnou, že se jimi po dlouhá léta pravidelně odesílaná zásilka na mou adresu vrátila jako nedoručitelná s poznámkou že se adresát odstěhoval. Ve skutečnosti jsem se neodstěhoval a mé kontaktní údaje se nezměnily. Protože mne nedoručení právě této zásilky vystavilo potížím (obsahem byla zelená karta k mému vozu), chtěl jsem se na své poště (Praha 10, Černokostelecká 2020/20) dotázat, co k mylné informaci vedlo a domluvit se, jak tomu propříště zabránit.
Tato má snaha se obrátila v naprosto nečekané martyrium - od pondělí tohoto týdne se zcela marně snažím dovolat na vedoucí doručovatelů výše zmíněné pobočky České pošty. Ve vyhledávací aplikaci na Vaší webové stránce je jako její telefonní číslo uvedeno 954 210 000, to je však ve skutečnosti kontakt na vedoucí přepážek. Zde jsem obdržel telefonní číslo na vedoucí doručovatelů, kde však telefon pouze vyzvání aniž by hovor kdokoli vzal. Od zmíněného pondělka to již bylo několik desítek zbytečných telefonátů, proto jsem se opakovaně obracel i na hlavní kontakt, tedy na vedoucí přepážek. Jejich reakce se měnily podle toho, jaká směna právě byla v zaměstnání, od prosté informace, že" "...tam jsou, musíte volat", přes několikeré převzetí mého telefonního čísla s tím, že zajistí, aby mne vedoucí doručovatelů kontaktovali (což se ovšem nikdy nestalo), až po zvýšený hlas, jímž jsem dostal poměrně zřetelně najevo, že zdržuji.
Rád bych podotkl, že mne naopak zdržuje mnou popsaný přístup pracovníků České pošty. Čas, který jsem strávil zcela zbytečnou vlastní snahou napravit omyl pracovníka České pošty, jsem zcela jistě mohl strávit jiným způsobem. Další čas, strávený sepisováním této stížnosti, již ve srovnání s desítkami zbytečně protelefonovaných minut považuji za bezvýznamný.
Chci zdůraznit (!), že chápu, že může dojít k omylu a tudíž si výslovně nepřeji, aby za něj byl jakýmkoli způsobem postižen doručovatel (!). Dostoupá-li však někdo do vedoucí pozice a hodlá využívat výhod s tím spojených, měl by mít tomu odpovídající přístup a jednání. Což, jak jsem přesvědčen, v tomto konkrétním případě neplatí.
Doručování zásilek
Bohatě by mi stačilo, aby při kontaktování pobočky České pošty byla alespoň naděje, že se kontakt zdaří. Zatím mne však přístup České pošty o tom nepřesvědčil a při hledání vhodného výrazu pro označení dosavadního přístupu jejích pracovníků mne napadají pouze dvě slova: nezájem a arogance.
|
Tweet |
Dle instrukcí zveřejněných na portálu veřejné správy mohou být poštovní služby reklamovány nejen odesílatelem, nýbrž i adresátem poštovní zásilky. Konkrétní postup, který vytvořili přímo pracovníci České pošty, je dostupný zde https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/101/105/3881.html#obsah, přičemž za jeho správnost ručí Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.
Dále může spotřebitel na postup České pošty podat stížnost, a to k rukám vedení samotné České pošty. Více informací se o tomto řešení dozvíte zde https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman. Případně může podat stížnost na Český telekomunikační úřad, informace o tomto řešení nalezne spotřebitel zde https://www.ctu.cz/postovni-sluzby.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.