Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dna 13.11.2017 som si objednala Samsung S7562 Galaxy S Duos v hodnote 103.36 EUR,prostrednictvom www.nejlevnejsimobil.com. Dna 14.11.2017 mi bol doruceny Samsung Galaxy Win. Tento vyrobok som na vlastne naklady vratila 15.11.2017 na adresu Tereza Dolečková, balík na poštu, Žižkova 850, 503 46 Třebechovice pod Orebem.
Dna 28.11.2017 som prevzala balik,tentokrat so spravnym výrobkom,ale nefunkcnym.Vyrobok bol odoslany naspat 29.11.2017,opat na moje naklady.Zaroven som obchod informovala,ze odstupujem od zmluvy a cakam vratenie financii na moj ucet.
4.12.2017 mi bol doruceny email,kde ma informoval tzv.operator,ze som nestihla lehotu 14dni na odstupenie od zmluvy.S tymto tvrdenim nesuhlasim, kedze som poucena o tom,kedy tato lehota zacina plynut.Znova som obchod vyzvala na vratenie plnej sumy.
Dna 6.12.2017mi dorucili email s navrhom: 'vámi zaslaný mobilní telefon byl naprosto v pořádku a funkční. Proto pokud by jste měla zájem můžeme ihned a smluvně vyplatit 93EUR.'
S tymto som nesuhlasila a poslala oficialnu ziadost na vratenie vsetkych financnych prostriedkov s upozornenim,ze budem informovat Cesku obchodnu inspekciu a podniknem dalsie pravne kroky.
Odvtedy 'operator'nereaguje na ziadne vyzvy.
Samsung S7562 Galaxy S Duos (2 SIM)
Ziadam vratenie plnej sumy 103.36 EUR.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Odstoupit od kupní smlouvy může spotřebitel i v případě, že zboží dorazilo poškozené či vadné. Stejně tak nezáleží na tom, zda zboží již rozbalil či vyzkoušel. Spotřebiteli je tedy dána během 14 dnů od převzetí možnost zboží si prohlédnout i vyzkoušet, pokud s ním ale bude nakládat jinak, odpovídá prodávajícímu za případné snížení hodnoty zboží. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládáním s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud prodávající sníží částku, jenž vrací spotřebiteli, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak učinil a měl by prokázat, že mu vznikly náklady, aby uvedl zboží do původního stavu. Ke znění obchodních podmínek, které se odchyluje od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele, se nepřihlíží.
Náklady s navrácením zboží zpět podnikateli nese spotřebitel. Na tyto náklady musí být spotřebitel upozorněn ještě před uzavřením smlouvy, jinak je hradí sám podnikatel. Spotřebitel tedy náklady s vracením nese v případech, kdy vrací zboží odpovídající objednávce prostě proto, že si koupi rozmyslel. Pokud odstupuje od smlouvy z toho důvodu, že mu bylo doručeno vadné nebo poškozené zboží, má právo na proplacení „poštovného“ v obou směrech.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vřešit smírnou cestou, stížnost proto uzavíráme.