Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
1.9.2017 jsem měl autonehodu, kdy nám policií bylo zděleno ze máme si vyplnit záznamy o dopravní nehodě. V tomto záznamu jsem uvedl, že viník je strana B. A strana B s tím souhlasí. Ale česká pojišťovna zastupuje slovenskou generali. Nehoda byla nahlášena jak viníkem tak i mnou jakožto poškozeným na pojišťovnu. Přes měsíc byla oprava řešena tak že já jsem poškozený. Byl 3x v autoservisu likvidátor, vše probíhalo tak že jsem poškozený. Ale když autoservis zaslal fakturu k úhradě tak najednou nebyl viník ten kdo je označen v záznamu o dopravní nehodě. A po zaslání odvolání mi poslali opět zamítavé stanovisku:"Na základě Vašeho podrobného vyjádření a doloženého záznamu o nehodě jsme opětovně vyzvali slovenskou
pojišťovnu Generali k přehodnocení jejich zamítavého stanoviska k Vámi uplatněným nárokům. Dle jejich
sdělení však pojištěný s vozem XXXXX nadále odmítá zodpovědnost za škodu vzniklou na Vašem voze,
z tohoto důvodu nás také nepověřili likvidací Vaší škody a žádají o zamítnutí vašich nároků.
Jelikož nemáme souhlas zahraničního pojistitele, budeme nuceni škodu uzavřít bez náhrady. Pokud své nároky
uplatníte z Vašeho havarijního pojištění, poskytneme vaší pojišťovně na vyžádání doložené dokumenty"
A nevím jak mám dále pokračovat, aby mi byla oprava na mém vozidle uhrazena z povinného ručení viníka nehody. Prosím o pomoc při řešení této situace.
Zamítnutí plnění z povinného ručení viníka
Uhrazení opravy vozidla z povinného ručení viníka.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny pojistných podmínkách. V pojistných podmínkách bývají i výluky z pojištění tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Jestliže je problém v tom, že jeden z účastníků dopravní nehody popírá skutečnost, že je povinný k náhradě škody, nelze vyloučit, že nárok bude zapotřebí prokázat v civilněprávním soudním řízení.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebiteli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážený pane Holínku,
děkujeme za Váš podnět, který rádi prověříme.
Abychom mohli případ řádně prošetřit, prosíme Vás o doplnění čísla pojistné události na jeden z níže uvedených kontaktů:
e-mail: stiznosti@ceskapojistovna.cz
pošta: Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P. O. Box 305, 659 05 Brno
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zaslána odpověď na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.