Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednané zboží (lampiony štěstí) bylo uhrazeno předem. Na zásilkovnu však dorazila objednávka na dobírku. Po předchozí emailové dohodě s firmou tomtop (odpovědi však chozí z hexa.chain@gmail.com)jsem balíček znovu zaplatila, s tím že finance mi pošlou ještě ten den zpět na účet. Finance nevrátili.
Obsah objednávky navíc neopovídal objednanému zboží. Nebyla přiložena faktura.
Balík jsem prodejci vrátila ve 14 denní lhůtě. Nebyl však prodejcem vyzvednut.
Po pátrání na internetu jsem zjistila, že se jedná o podvoníka, který neustále mění názvy firem s ve své podvodné činnosti úspěšně pokračuje již několik let.
vodní lampiony neodpovídaly objednaným barevným kombinacím
Co se dá s takovou situací dělat? Co s objednaným zbožím, které nepotřebuji, mám povinnost ho skladovat? Děkuji H.
|
Tweet |
Z občanskoprávního hlediska má dle nám dostupných informací kupující nárok na vrácení obou uhrazených finančních částek, které jsou nyní pro společnost tzv. bezdůvodným obohacením.
V případě, že je takové jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podat trestní oznámení pro trestný čin podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně pro trestný čin poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku.
Společnost Tomtop security s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Poté může spotřebitelka podat k obecnému soudu návrh na vydání platebního rozkazu. Jedná se o zjednodušené řízení, ve kterém soud rozhoduje bez nařízení jednání na základě předložených důkazů.