Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.10.2017 zakoupena manželce obuv, reklamována 10.12.2017 Po měsíci a půl užívání se začala odlepovat podrážka na špici obou bot. Při reklamaci zboží na prodejně ve Starém Městě jsem požadoval výměnu či vrácení peněz. Arogantní zástupce vedoucího prodejny mi oznámila, že na ně se zákony nevztahují a mají vlastní reklamační řád. V něm taktéž stojí, že zboží reklamované do 6 měsíců se považuje za vadné. Vysvětlila mi, že špička botů je náchylná na odlepení kvůli zakopávání. Boty vzala na reklamaci a do protokolu uvedla, že žádám odstranění vady! S čímž jsem nesouhlasil a v protokolu zaškrtl vrácení kupní ceny. Vedoucí se na mne obořila, že to nemůžu a boty předají obuvníkovi na slepení. Obuv jsem prý poškodil záměrně a reklamuji ho účelově. Mám obavy ze způsobu řešení - obuv jsem si nenafotil a reakce prodávajícího, že k rozlepení mohlo dojít "zakopáváním", mne dovádí k jediné myšlence - že obuv bude vrácena v jiném stavu, než byla prodávajícímu odevzdána a záruka neuznána.
Dámská zimní vycházková obuv Graceland 1199,- - 1 115 704/40
Očekával jsem vstřícné řešení - výměna výrobku ve stejné ceně, příp. vrácení kupní ceny. Požaduji jasné vyjíádření, že mám zákonný nárok na tento způsob reklamace. S opravou nesouhlasím.
|
Tweet |
V případě nesplněné jakosti při převzetí, která se projeví v prvních šesti měsících od převzetí věci, má spotřebitel právo na výměnu zboží, není-li tento požadavek nepřiměřený. Například pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Odstoupit od smlouvy je možné v případě, že není možná výměna zboží.
Opravou se rozumí odstranění vady. Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.
Zákon o ochraně spotřebitele přiznává možnost oprávněnost reklamace posoudit. Prodávající nebo jím pověřený pracovník má v souladu § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.