Společnost


GUPINOL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19958Prodejce nereaguje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2017, před 7 lety

Jitka Zaoralová

Znění stížnosti

Dne 21.11.2017 jsem si prostřednictvím e-shopu této společnosti zakoupila náhradní díl k automobilu (výměník tepla, došlo 23.11.). Jelikož jsem ho nakonec nepotřebovala, odeslala jsem zboží zpět v rámci 14 ti denní lhůty pro vrácení zboží a to dne 1.12.2017. Od 5.12. kdy nebyl adresát doručovatelem zastižen leží balíček na poště. Pro jistotu jsem ještě do společnosti odeslala mail s kopií odstoupení od smlouvy, ale nikdo nereagoval. Opakovaně jsem zkoušela do společnosti telefonovat, ale telefon nikdo nebere. Tuším, že se mi nepřevzatý balíček vrátí zpět. Prosím o pomoc, nebo radu jak dále postupovat. Děkuji.


Produkt

Výměník tepla NRF 53215


Požadované řešení

Vrácení částky 586,- Kč. (517,- Kč výměník + 69,- Kč poštovné).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2017 12:29, před 7 lety

Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo vráceno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen bez zbytečného odkladu spotřebitelce poslat zpět (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které prodávající nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitelka může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět prodávajícímu pouze v případě, pokud nebyla o své zákonné povinnosti předem poučena (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona). Nevrátí-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitelka taktéž právo žádat zákonný úrok z prodlení.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy, odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pokud prodávající nebude odstoupení od smlouvy akceptovat, může spotřebitelka využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2018 09:50, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.