Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dnes jsem obdrzela objednane zbozi pres internetovy obchod.Objednava jsem kavovat a kapsle Dolce Gusto jako darek.Kapsle jsou po zaruce zhruba 7 mesicu.Kontaktovala jsem telefonicky prodejce a bylo mi receno,ze zbozi mam na sve naklady zaslat zpet spolu s duvodem proc zbozi vracim.Na co mam narok v takovem pripade po prodejci?Tohle prece neni normalni.
Dekuji Sandra
Reakce na mou otazku-proc je zbozi po zaruce takovou dobu by mela vypadat zcela jinak.Pokud prodejce neni schopen tohle ve sklade kontrolovat nechci ani videt jak to tam vypada s hygienou.
|
Tweet |
Dle ust. § 2163 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se u zuživatelné věci vyznačí doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u věci podléhající rychlé zkáze, doba, po kterou lze věc použít. V případě prodeje zboží spotřebiteli je na prodávajícím, aby zajistil, že věc ještě bude použitelná, tedy že ještě neuplynula doba nejkratší trvanlivosti.
Jestliže tomu tak není, nesplnil prodávající řádně svou povinnost z kupní smlouvy. Spotřebitel má v takové situaci možnost buď využít odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu ve 14 denní lhůtě od převzetí zboží, nebo zboží reklamovat. Z pohledu nákladů je rozdíl v tom, že u odstoupení nese náklady na vrácení zboží spotřebitel, nicméně má nárok na vrácení původních nákladů na dopravu zboží k němu v nejlevnější nabízené variantě. V případě reklamace má spotřebitel nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů dle § 1924 občanského zákoníku, tedy i nárok na proplacení poštovného směrem k prodávajícímu, jestliže bude reklamace oprávněná.
V případě reklamace je pak zapotřebí počítat s tím, že spotřebitel nemá přímo nárok na odstoupení od smlouvy, ale pokud to bude možné, bude se věc řešit dodáním nové věci bez vady, jelikož v dané situace není možná oprava.
Vážená paní Svitoková,
velice nás tato vzniklá situace mrzí.
Ráda bych postup kolegů samozřejmě prověřila, jelikož v případě, že Vám bylo dodáno zboží, které je již po expiraci, máte nárok na proplacení vzniklých náklady při zaslání zboží zpět.
Abychom mohli danou situaci s Vámi vyřídit, poprosila bych Vás o sdělení čísla Vaší objednávky a zaslání fotografií daného výrobku na email overeno@mall.cz
Prosím, na fotografiích zachyťte také datum dané expirace.
Následně Vás budu informovat ohledně řešení a domluvíme se společně na dalším postupu.
Děkuji a ještě jednou se omlouvám za vzniklé nedorozumění.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
MALL.CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den,dekuji za informace.Zbozi jsem jiz vratila na danou pobocku.Naklady jsem si uhradila sama.Zbozi bylo zakoupeno jako vanocni darek.Nebylo mozne dlouho cekat na vyjadreni.Zbozi si jiz z tohoto obchodu neobjednam a timto varuji i ostatni spotrebitele.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.