Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, 4.12 jsem si proklikem přes Facebook na webové stránky objednal vodotěsný reproduktor za 399 Kč. Webové stránky si bohužel nepamatuju a nemůžu je najít, nemám je ani v historii jelikož to bylo přes Facebook. Na Facebooku bylo i spoustu lidí pod příspěvkem, kteří psali že reproduktor mají a funguje.
Dnes je 12.12 a reproduktor stále nikde. Platba na webových stránkách byla v eurech a platil jsem přímo online převodem. Do emailu mi pouze přišlo potvrzení platby 399 kč, která putovala společnosti HS Plus d.o.o a informace, že poplatek se objeví na Vašem bankovním výpisu jako debetní položka odepsaná společností: SKR*golfballz.eu a činila dokonce 407 Kč. Z webových stránek nepřišla žádná objednávka do emailu a ani žádná informace.
Zkoušel jsem tedy dohledat nějaké informace o firmě a našel jsem již jednu stížnost na Vaší stránce a proto jsem přemýšlel, že byste mi mohli pomoci. Sám si nevím rady. Samozřejmě bych chtěl produkt dodat a nebo vrátit finance.
Vodotěsný reproduktor
Chci informaci jak to s mojí objednávkou vypadá a okamžitě produkt dodat a nebo vrátit peníze. Není možné aby si firma vzala 407 Kč a produkt nepřišel.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.