Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Já jsem si objednal zboží na dobírku ,zboží mi dorazilo ale úpně něco jiného tak jse obrate zboží poslal zpátky ale pán si zboží nevyzvedl.Takže prosím dávejte si naněho pozor.
CHci vrátit celou cenu za zboží to je 829kč plus 174 za poštvné co jsem platil a ještě 174kč za druhé poštovné když jsi t pán poprvé nevyzvedl.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelovi všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelovi dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno. Jak již ale uvedl spotřebitel v popisu stížnosti, zboží bylo prodávajícímu již doručeno. Prodávající je tak povinen vydat spotřebitelovi peněžní prostředky, které od něj přijal v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy. Neučiní-li tak ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel navíc možnost žádat zákonný úrok z prodlení.
Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale podnikatel stále nevrátil spotřebitelovi peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Spotřebitel nám sdělil, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou, stížnost proto uzavíráme.