Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po zakoupení vozu v hodnotě 182 000 CZK (3.11.2017) na pobočce v Břeclavi, jsem vozidlo začal užívat k běžnému provozu. 7.11.2017 v Moravské Třebové se u vozidla začalo projevovat cukání při akceleraci. Na základě toho jsem kontaktoval prodejce. Ten mi poradil ať si v servisu nechám sdělit co s vozidlem tedy je. Než jsem toto stihl realizovat vozidlo se stalo nepojízdným (upadlo do nouzového režimu v místě mého bydliště 150km daleko od pobočky autobazaru). Vozidlo jsem tedy dopravil do nejbližšího servisu a nechal kromě údržby (v hodnotě 8550CZK) také odstranit problém, který auto odstavoval (problém se zapalováním na 1 a 2 válci -> následná výměna zapalovací cívky, kabelů a svíček v hodnotě 6032 CZK). Tuto informaci jsem sdělil prodejci spolu s fotografiemi dílů, fakturou a kontaktními údaji na servis. Prodejce se mě bohužel snaží odbýt tím, že mi na vozidlo dal slevu (dle smlouvy byla poskytnuta na závady, které jsou známy před prodejem což porucha cívky rozhodně není) a že jsem měnil součásti, které podléhají opotřebení. Z tohoto vyjádření jsem ochoten akceptovat nevymahatelnost nákladů na svíčky a kabely, každopádně jsem nijak nemohl diagnostikovat zapalovací cívku a chci uplatnit svoje zákonné právo na půlroční záruku na skryté vady.
Seat Altea XL; VIN vozu: VSSZZZ5PZBR016996
Požaduji úhradu cívky a poloviny práce automechanika, což dohromady činí 2981 CZK.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Pokud byl osobní vůz zlevněný kvůli specifikované vadě – pro takovou vadu pak zboží samozřejmě reklamovat nelze, na všechny ostatní vady daného zboží záruka ovšem platí. O důvodu takové slevy musí být zákazník při nákupu informován a tato skutečnost by měla být potvrzena i na dokladu o koupi.
I pro použité zboží platí ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten říká, že pokud se projeví vada v průběhu prvních šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Je tedy na prodávajícím, aby prokázal, že při převzetí vada na věci nebyla. Tuto skutečnost by měl prokázat silným důkazním prostředkem, ideálně znaleckým posudkem. Prodejci by však mělo být ze strany spotřebitele umožněno přezkoumání reklamované závady v reklamačním řízení.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.