Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
chtěla bych Vás požádat o pomoc s nákupem vstupenek na koncert Boba Dylana, který jsem bohužel podnikla v pátek 8/12 po internetu u společnosti Viagogo AG. Domnívám se, že jsem skočila na klamavou reklamu a nemám možnost odstoupit od smlouvy.
Když pominu nátlak, který prodejce vyvíjí na nakupujícího, zajímalo by mě, zda tato společnost může na svých českých internetových stránkách uvádět smluvní podmínky jen v angličtině a nikoliv v češtině (viz https://www.viagogo.com/Help/Buyer/11).
Snažila jsem se pravost vstupenek, které jsem obdržela, ověřit u prodejce Ticketpro, který je uvedený na vstupenkách, které mi nakonec Viagogo zaslalo. Ticketpro mi však obratem odpovědělo, že vstupenky neověřuje a že "i kdyby se kódy ukázaly jako platné, není jistota, že byly vytištěny jejich další kopie. Na koncert projde pouze první z těchto vstupenek, další se již tváří jako "použité" a zákazník se na koncert nedostane a samozřejmě podpora ze strany těchto prodejců na místě není, problém není kde řešit. Je docela možné, že Vaše vstupenky jsou platné, ale s určitostí se to pozná až u dveří haly."
Mohu tyto skutečnosti nějak použít v argumentaci, kterou chci podpořit své rozhodnutí odstoupit od smlouvy?
Děkuji za Váš názor.
Koncert Boba Dylana, Brno, hala Vodova, 15. 4. 2018
Chtěla bych odstoupit od smlouvy a získat své peníze zpět.
|
Tweet |
Obchodní podmínky musí splňovat obecné náležitosti právního jednání, tedy jeho srozumitelnost a určitost (§ 553 Občanského zákoníku). Pokud tomu tak není (např. uzavírání smlouvy v jazyce, kterému druhá strana nerozumí - subjektivní hledisko) o právní jednání nejde a nelze tedy vymáhat jeho obsah. Vždy je třeba zkoumat, zda druhá strana rozuměla závazku (samozřejmě je možné uzavřít smlouvu v angličtině, důležitá je právě znalost jazyka). V tomto případě lze zvažovat uzavření smlouvy, avšak bez platnosti obchodních podmínek ve vztahu ke spotřebitelce.
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.