Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 20.10.2017 jsem si objednala u této společnosti přes jejich e-shop 2 ks pánských bund. Platbu požadovali předem, tudíž jsem ihned uhradila na jejich účet požadovanou sumu bankovním převodem. Dodací lhůta byla 15-35 pracovních dnů. Tato uběhla dne 11.12.2017 a zboží stále nemám. Na mou výzvu akorát napsali, že vše prověří a dál nereagují. Tato společnost má í své FB stránky, lidé tam vyjadřovali nespokojenost s dodaným zbožím, že jim také do 35 prac. dnů nic nedošlo. Zrušili tedy sekci recenze, všechny negativní ohlasy vymazali a blokli uživatele FB, kteří napsali něco negativního.
Někteří dokonce vyfotili zboží, které jim došlo.....v žádném případě to nevypadalo jako zboží, které si podle obrázku objednali. Do 20 minut bylo vše správci vymazáno.
Kód objednávky:Kód objednávky: 2017026054 Datum: 20.10.2017 Obsah objednávky Kód Položka Mn. Cena za kus Cena 32826237832/L Pánská zimní bunda černá s červenou podšívkou Velikost: L 1 549 Kč 549 Kč 32826237832/XXL Pánská zimní bunda černá s červenou podšívkou Velikost: XXL 1 549 Kč 549 Kč Česká Pošta - Platba předem - Pojištěná zásilka 1 49 Kč 49 Kč Převodem 1 0 Kč 0 Kč CENA CELKEM: 1 147 Kč Zaokrouhlení: 0 Kč Fakturační údaje Jméno: Iva Řehánková
Požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.V obch. podmínkách sice mají napsáno, že zboží musí dorazit do 60 kalendářních dnů, což by bylo 20.12.2017.Ale podle reakcí dalších objednavatelů vůbec nevypadá jako zboží, které si objednali.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Paní Řehánková si na našich stránkách www.oblecsito.cz objednala dne 20.10.2017 Pánskou zimní bundu černou s červenou podšívkou velikosti L a XXL. Objednávka byla uhrazena ještě tentýž den a paní Řehánkové byl odeslán potvrzovací email ohledně vyřízené objednávky a s informací doby dodání, která je 15-35 pracovních dnů (tento údaj je uvedený u každého produktu, který je k objednání na našich stránkách). Objednávky jsou doručovány Českou poštou rovnou od dodavatele z ciziny. Zásilka je plně pojištěna a za peníze ručíme. Při jakémkoliv problému vracíme peníze zpět.
Paní Řehánková nás poprvé kontaktovala prostřednictvím emailu 8.11.2017 s dotazem na dobu doručení, bylo jí do 24 hodin (lhůta pro odpověď na emailovou korespondenci) odpovězeno, že zboží je na cestě od dodavatele a že je to pouze 14 pracovních dní od vyřízení její objednávky.
Další emailový kontakt s paní Řehánkovou je z 22.11.2017, kdy žádá dohledat zásilku nebo vrátit peníze. Ještě tentýž den jsme jí odpověděli, že v tuto chvíli není možné zásilku stornovat a vrátit peníze. Pokud bude na vrácení peněz trvat i po obdržení zásilky, je možné zboží vrátit na naši adresu.
Paní Řehánková si 23.11.2017 vyžádala číslo pro sledování zásilky, které jí ještě tentýž den bylo odesláno. Tento den ještě odpověděla, že informacím ohledně sledování zásilky nerozumí. Zaslali jsme odpověď s vysvětlením.
Dne 29.11.2017 se dotazuje na další informace, bylo jí odepsáno, že ještě nevypršela lhůta a prosíme o trpělivost.
Dne 5.12.2017 žádá o telefonický kontakt, odeslán email s kontaktním telefonem.
Dne 11.12. vypršela lhůta 35 pracovních dní, kontaktován dodavatel, abychom zjistili, kde se stala chyba a mohli vše s paní Řehánkovou vyřešit k oboustranné spokojenosti.
Paní Řehánková nám zaslala písemné odstoupení od smlouvy, které jsme samozřejmě akceptovali. Již telefonicky bylo domluveno, že pokud zásilka dojde i přesto, že vrátíme zpět peníze, tak nám paní odešle na naše náklady zboží na adresu společnosti.
Dne 14.12. jsme zaslali peníze paní Řehánkové zpět na její číslo účtu, jelikož nám dodavatel odeslal informaci, že se zásilka pravděpodobně ztratila.
Celou situaci jsme rozepsali takto obsáhle, jelikož jsme chtěli, aby bylo patrné, že jsme s paní Řehánkovou byli v kontaktu a snažili jsme se jí předávat nejaktuálnější informace, které jsme měli k dispozici.
Samozřejmě nás mrzí, že zboží nedošlo včas na její adresu, ale zcela jistě bychom jí veškeré vynaložené prostředky vrátili i bez podávání stížností prostřednictvím všech dostupných kanálů."
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která tak má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Jen bych upřesnila, že mi žádné vysvětlení ke sledování zásilky nedošlo, na sledovacím portále letadlo stále letí už od 24.10.2017.
Stížnosti "prostřednictvím všech dostupných kanálů" jsem dávala jen proto, že jste na svém fb profilu zrušili sekci recenze a zablokovali všechny nespokojené zákazníky. Není se čemu divit, zboží rozhodně nevypadalo v reálu stejně jako na obrázku, neseděly velikosti, lidé nadávali. Spousta z nás už by nikdy nezaplatila předem za zboží pochybného původu.
Ano, peníze mi byly dne 14.12.2017 vráceny na účet po tel. rozhovoru 13.12. a zaslání mého odstoupení od smlouvy. Mám za to, že pokud bych nepožádala dTest o pomoc, do dnešního dne bych jen trpělivě čekala a čekala......
Dne 22.12.2017 jsem obdržela zásilku s jednou bundou, počkám ještě chvíli zda nedojde druhý kus, a jak bylo domluveno, vrátím na náklady společnosti zpět. Nejpozději do konce příštího týdne. Protože takový "kus hadru" za 549,- Kč by si na sebe snad nikdo neoblékl. V žádném případě to není zimní bunda,jak bylo deklarováno, netuším jaká je to velikost(chybí štítek) a za vypracování by se musela stydět i šička, která poprvé sedla k šicímu stroji.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.