Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#20007NEUZNANÁ REKLAMACE NTB

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2017, před 7 lety

Miroslav Eisner

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 12.12.2016 jsem zakoupil NTB DELL v OKAY Teplice. Dne 29.10.2017 jsem šel NTB reklamoval, protože NTB při vybití baterie nenaběhl do op. systému a vyběhla modrá obrazovka.Technik DELLu opravil opravením systému stím, že by to mělo fungoval. Dne 15.11.2017 opět stejný problém, technik DELLu opět opravil, že prý teď už by to mělo fungovat. Dne 5.12.2017 opět stejný problém při reklamaci jsem již požadoval odstoupení od kupní smlouvy pro 3 stejnou závadu. Do reklamačního listu to sami pracovníci OKAY napsali opět stejná již třetí závada-nelze spustit systém. Výsledek prý to hned nejde vrátit peníze, ikdyž byl vždy stejný problém, že nejdřív technik DELLu musí uznat stejnou závadu. Pracovníkem OKAYe, který musím uznat byl ochotný nám bylo řečeno, že DELL běžně neuznává reklamace a chce 4 reklamace. Dne 12.12.2017 mi volali z OKAY, že řeší situaci s technikem a sdělili mi, že prý jsou to softwarové závady a na ty se reklamace nevztahují.Vysmál jsem se jim, že tam tedy můžu chodit každé dva týdny stím samým problémem???Podal jsem stížnost na ČOI, aby to prověřili a čekám na již zřejmě jistý verdikt, že to byla jiná závada. Informoval jsem veřejnost pomocí Facebooku o těchto praktikách, aby také nenaletěli u takovýchto společností, nejsem totiž sám dva kolegové to samé řeší s jinými produkty. Jak se mohu bránit a kdo má pravdu. děkuji Eisner 774667175 č. rekl. listu 9916722097


Produkt

NTB DELL inspirion 5599


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2017 12:28, před 7 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud spotřebitel zakoupil notebook už s předinstalovaným systémem od prodejce, vztahuje se záruka na notebook a systém jako celek. Nelze je tedy oddělovat a tvrdit, že se reklamace na software nevztahuje. Situace by byla jiná, kdyby si spotřebitel zakoupil notebook a operační systém zvlášť a sám provedl instalaci.

Bude-li reklamace zamítnuta, je na spotřebiteli, aby prokázal, že se jedná o vadu. Nejvěrohodnějším důkazním prostředkem je znalecký posudek. V tomto případě doporučujeme nejdříve se znalcem konzultaci. Na protokol o vyřízení reklamace je také vhodné napsat svůj nesouhlas s vyřízením reklamace a upozornit prodávajícího na možnost vypracování znaleckého posudku. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele má právo od smlouvy odstoupit a požadovat úhradu znalečného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2017 17:25, před 7 lety

Vážený pane Eisnere,

dne 5.12.2017 byla ke zboží založena třetí reklamace, proto jsme se obrátili na autorizovaný servis.
Po vyjádření servisu Vás budeme informovat o dalším postupu.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem
OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.12.2017 23:37, před 7 lety


Miroslav Eisner

Vím, chtějí to opět opravit stejným způsobem, na moji odpověď, že už nevěřím tomuto notebooku a že chci odstoupit, mi bylo sděleno, že softwarove reklamace nejsou reklamace :-) Software mám od Vás, čekám na sdělení o reklamaci a doufám v kladnou odpověď. Všechnu domací elektroniku mám ok OKAY, tak uvidíme jak se pochlapí, jestli příjdou lži či pravda

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2017 07:41, před 7 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr jako servis, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.1.2018 16:14, před 7 lety

Vážený pane Eisnere,

reklamační řízení je dnešním dnem uzavřeno - reklamace byla uznána.
O dalším postupu Vás bude informovat prodejna OKAY.

Děkujeme.

S pozdravem
OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.1.2018 16:23, před 7 lety


Miroslav Eisner

Hodnocení:

Komentář: Peníze budou vracet na účet né v hotovosti, ale jinak spokojenost.