Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V létě se mi do mobilu dostala voda, hned jak jsem se vratíl tak jsem odevzdal mobil na alzu a reklamoval ho. Alza mi reklamaci zamítla.
Chtěl jsem se tedy odvolat na neuznanou reklamaci a v co nejrychlejším čase dořešit spor, jenže alza mi tvrdila, ať už na pobočce nebo po telefonu a nebo přes email, že to řeší pojišťovna a na ní se mam obrátit. Jenže po 3 měsících kdy mi pojišťovna potvrdila, že nemá žádné udaje o pojistné události. Alza v telefoním hovoru přiznala, že to řeší ona a pojišťovna s tím nemá nic společného a při tom kdykoliv jsem potřeboval informace. Říkaly ať se obrátím na pojišťovnu. Dále měli mi poslat nějaké vyjádření servisu o způsobené škodě a její výši. To poslali teprve po 2 měsících, kdy tomu předcházeli návštěvy pobočky a několika hovoru. Škoda byla vyčíslena na 12 tisíc, ale na pobočce po mě chtěli abych uhradil 24 tisíc. Dále mi posílaly podezřelé emaily kdy po mě chtěli, abych zničený mobil vyzvedl a znovu jim předal na opravu. Také chtěli emailovou konverzaci s pojišťovnou. Tu jsem jim přeposlal a den na to jsem zjistil, že to řeší alza.
Hlavní důvod sporu je, že nesouhlasím se zaviněním škody, nemohl jsme nijak ovlivnit a taky ten fakt, že si platím každý měsíc po podobu 15 měsicu částku 1190 korun a od té doby co jsem šel reklamovat jsem bez mobilu, při tom na strankach a v podmínkách mají poskytnout náhradní mobil do 3 dnu. Žádný náhradní mobil jsem nedostal a to jsem měl mit už přes 3 měsíce nový model a misto toho si platím za vzduch, při tom se chci domluvit a jsem ochoten jít na ústupky, ale alza mě neslyší a sama neví jak ten problém řešit. Jak mám tedy dál postupovat. Právnička mi poradila ať se obrátím na českou obchodní inspekci, ale nevím jestli mi dokážou pomoc.
S přáním hezkého dne, Viktor Didenko.
Samsung S7 edge, reklamace ASOJ17005145
Hlavně potřebuji to za co si platím. Nahradí nebo nový mobil.
Jsem ochoten zaplatit 10% z hodnoty zboží, tak jak je to v podmínkách. Hlavně aby se to někam hnulo.
|
Tweet |
Pouze v případě, že se na telefonu objeví vada, pro kterou by bylo možné jej
reklamovat, má člen nárok na okamžitou výměnu takového Samsungu za Samsung
odpovídající verze a opotřebení. Člen tedy nemá nárok na zcela nový Samsung, pouze na
odpovídající, použitý Samsung.
Spotřebitel však v daném případě zřejmě telefon nereklamoval pro vadu při převzetí, nýbrž nahlásil společnosti pojistnou událost (rozbití telefonu vniknutím vody). Každý Samsung je v rámci uvedeného programu pojištěn společností Alza.cz a.s. proti krádeži a rozbití u společnosti BNP Paribas Cardif Pojišťovna. Podmínky pojištění jsou uvedeny a pojištění se řídí Rámcovou pojistnou smlouvou č. AlzaSmartphone 1/2016. Člen je povinen všechny pojistné události hlásit neprodleně Alze, případně přímo pojišťovně. Konkrétní postup pro nahlášení pojistné události je vždy zveřejněn na
www.alza.cz/pojisteni.
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění závěrů šetření pojistné události. Toto zdůvodnění musí být spotřebiteli poskytnuto v písemné formě.
Nebude-li možné vyřešit spor se společností smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.