Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#20053Xiaomi Redmi Note 3 - reklamácia - biela škvrna na displeji

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2017, před 7 lety

Robert Vaško

Znění stížnosti

Nepríjemná skúsenosť s alza.sk.
Reklamoval som mobilný telefón pretože pri nabíjaní sa nadpriemerne prehrieval. Bol to opakovaný jav, ktorý spôsobil drobné prehnutie na obvodovom plášti - zásvuka na SIM kartu má vypuklý tvar. V rovnakej oblasti telefónu sa na displeji začala objavovať vertikálna bielo-žltá škvrna. Súčasný rozmer šírka 5mm a dĺžka 30mm.
Telefón bol poistený proti náhodnému rozbitiu. Uplatňoval som nárok z poistného, ale na predajni to bolo klasifikované ako výrobná vada. Pri reklamácii bolo v protokole uvedené - bez mechanického poškodenia. Reklamácia bola zamietnutá s protikladným stanoviskom, že porucha je spôsobená pádom alebo iným mechanickým poškodením. Automatický som žiadal uplatniť poistku. Zamietnuté lebo poistka mala platnosť len rok a platnosť vypršala počas reklamačného procesu. Alza zadržiavala v rámci reklamačného procesu telefón 30 dni aby som nemohol uplatniť poistku. Vyjadrenie zo servisu prišlo po 9tich dňoch od začatia reklamácie. Neobstáli ani argumenty predĺženia záruky o čas reklamačného procesu. Voči rozhodnutiu som sa snažil odvolať prostredníctvom tel. linky. Cca 10x neúspešných telefonátov pri ktorých som priemerne čakal na operátora viac ako 8min. Nikdy som k žiadnému operátorovi nebol prepojený ani vybavený. Mailové
Celý proces bol účelový ako dostať zákazníka do šachu. Zamietnutá reklamácia na protiklade, premlčanie poistnej dobe kvôli reklamácii, nedostupnosť pri odvolacom konaní.


Produkt

Neuznaná reklamácia továrenskej chyba, neuplatniteľné poistenie proti náhodnému rozbitiu.


Požadované řešení

Reklamácia mala byť uznaná nakoľko k poruche nebolo možné dospieť na základe mechanického poškodenia. Pri neuznanej reklamácii mala byť uplatnená poistka náhodného poškodenia.
Existovali dva spôsoby ako danú situáciu riešiť a nebol zvolený ani jeden.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2018 12:13, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li však od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 21:48, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.