Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.1.2014 jsem zakoupila v prodejně u Vietnamců na Masarykově nám. v Kojetíně (majitel Le Thi Tuyet ) semišové kozačky (329,-Kč) - když jsem obuv donesla domů, zjistila jsem, že neskutečně zapáchá naftalinem, a to tak intenzivně, že nebylo možné boty ponechat ani v místnosti, musela jsem je uložit na balkon, zápach samozřejmě nelze z obuvi vyvětrat. Jelikož naftalen je zdraví škodlivá látka, zanesla jsem obu v pátek 24.1.2014 zpět do obchodu vrátit. Původně jsem si místo toho chtěla vzít jiné zboží, ale jelikož jsem si nic vhodného nemohla vybrat, požádala jsem prodavačku (Vietnamku) o vrácení peněz. Hulvátským způsobem mne odmítla, že mi peníze nevrátí, protože nemám pokladní lístek - ten mi ale při prodeji NEDALI , a že si můžu jedině místo bot vzít něco jiného. Když jsem jí vysvětlila, že jsem nenašla nic vyhovujícího, co bych si chtěla koupit, opakovaně mne vulgárním způsobem odbyla a odmítla se se mnou o vrácení zboží bavit. Jako svědkyně této situace byla její zaměstnankyně (zřejmě důchodkyně-Češka), která se pochopitelně k situaci nemohla nijak vyjádřit, avšak při prohlídce botů uznala, že jsou natolik zapáchající, že je nelze nosit. Upozornila jsem Vietnamku, že jestli se s ní po dobrém nedohodnu, budu si na její praktiky stěžovat a kvůli 329Kč za boty se může dostat do pořádných problémů. Jelikož nebyla ochotná domluvit se se mnou na vyřešení záležitosti, podávám tím to na ni stížnost a podnět k případné kontrole (zvažovala jsem podání podnětu ke kontrole na ČOI (prodej zdravotně závadného zboží; nevydávání pokladních dokladů;...), ale jako první krok využívám této možnosti, jelikož i přes vulgární chování paní Vietnamky nemám v úmyslu dělat jí zbytečně problémy.
vysoké semišové kozačky pronikavě zapáchající naftalinem
Trvám na vrácení peněz za zakoupené zboží (329,-), jak jsem prodavačce sdělila již při osobním jednání.
|
Tweet |
Prodejce je povinný vadat kupujícímu kupní doklad na jeho žádat. Zároveň je ale povinný poskytnout mu informace o tom, jakým způsobe, kde atd. lze uplatňovat reklamace. Pokud se tak nestane, došlo k porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele.
Pro uplatnění reklamace je třeba, aby kupující pouze prokázal, že zboží zakoupil u daného prodejce.
V rámci neodpovídající jakosti při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku lze žádat výměnu zboží za zboží bez vad, pokud to nebude možné, odstoupit od kupní smlouvy.
Subjekt Tuyet Le Thi se rozhodl nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.