Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám zákaznickou kartu České pošty a podával jsem doporučené psaní. Pak mi od vás přišla zprava o doručení zásilky. V této zpravě je odkaz na sledování zásilky. Na této stránce jsem si přečetl informaci, že "Uložení zásilky - sjednaná výhrada odnášky". Nevěděl jsem co toto oznámení znamená. Na této stránce je jediné kontaktní telefonní číslo, které jsem použil. (840 111 244)
Z tohoto plyne má stížnost:
1. Stěžuji si, že zde nemáte uvedeno, že tato linka je zpoplatněná
2. Stěžuji si, že přestože je tato linka zpoplatněná, musel jsem čekat na spojení s operátorem více jak 15 minut (komunikace ohledně mého dotazu netrvala ani minutu)
3. Ani operátor mne neupozornil, že je linka zpoplatněná
4. Můj čas je vzácný a není možné, aby kdokoliv čekal takovou dobu
Takto provozované služby se mi vůbec nelíbí a pravděpodobně jsem se zařadil do obrovské fronty nespokojených zákazníků.
Kulík Milan, Ing.
Řešení je na Vás. Je to velice jednoduché, jen se zamyslet, aby byl zákazník spokojený. Poštu nelze řídit jako firmu. Je to státní podnik, který musí upřednostňovat zákazníka a ne jen vlastní kapsu.
Každopádně toto je past na každého zákazníka. Nikdo nemůže tušit a pátrat po dalších číslech, zda jsou nebo nejsou zpoplatněné.
|
Tweet |
Dle § 3a zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele prodávající (Česká pošta), který v souvislosti s uzavřenou smlouvou používá pro komunikaci se spotřebitelem veřejnou komunikační službu, nesmí použít takovou službu, jejíž využití by pro spotřebitele znamenalo účtování vyšších cen, než je běžná cena hovoru.
Jestliže se Česká pošta dopustila takového hovoru, může spotřebitel podat podnět dozorovému orgánu. Dle § 24 odst. 7 písm. b) zákona o ochraně spotřebitele se jedná o správní delikt, za který může být udělena pokuta až do výše jednoho milionu korun
Zároveň může spotřebitel částku vymáhat po České poště na základě § 2910 občanského zákoníku z důvodu porušení zákonné povinnosti.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman
Případně může spotřebitel podat stížnost na Český telekomunikační úřad, informace o tomto řešení nalezne zde https://www.ctu.cz/postovni-sluzby.