Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 13.1.2014 navečer jsem na pobočku společnosti Alza.cz v Brně na Nových sadech přinesl svůj soukromý notebook Dell Inspiron 15R SE sériové číslo 9KCSHV1) s požadavkem na zjištění toho, proč při činnosti neustále „vytuhává“ a je nutné ho v krátkých intervalech restartovat.
Přijímací technik a současně vedoucí pobočky sepsal během krátké chvilky přijímací protokol s popisem závady : „po cca 10-15 minutách zatuhne“ a bez dalších dotazů či upozornění převzal notebook k reklamaci. Zdůrazňuji, že jsem nebyl nijak upozorněn na to, že mohu nenávratně přijít o nainstalované programy a všechna data včetně dokumentů. Předpokládal jsem, že mne bude v případě nutnosti kontaktovat reklamační technik, proto jsem uvedl svůj kontaktní mobil i email.
Ve čtvrtek 16.1.2014 navečer jsem si na základě SMS zprávy o vyřízení reklamce přišel notebook vyzvednout. Bylo mi sděleno, že je v pořádku a že byla upravena nabídka „Po spuštění“. Mám tam prý teď 2 antivirové programy, které mohou způsobovat kolizi ( před reklamací jsem měl v notebooku pouze antivirový program Avast ; program McCaffee se přiinstaloval při novém spuštění notebooku – večer po převzetí tam Avast již nebyl!!)
Večer jsem doma ke svému zděšení zjistil, že notebook byl bez jakéhokoli telefonické konzultace se mnou jako majitelem uveden do „továrního“ stavu, tedy pouze s nainstalovaným IS Win 7. Veškeré dokumenty, data, pošta, nainstalované programy byly odstraněny, aniž by byly zazálohovány a po opravě vráceny zpět.
Měl jsem zde důležitá rodinná a soukromá data včetně rozdělaných pracovních záležitostí.
Následujícího dne ráno po další návštěvě pobočky na Nových sadech mi tentýž vedoucí pobočky sdělil, že notebook byl předán k vyřízení reklamace autorizovanému servisu Dell a že pobočka nenese žádnou zodpovědnost.
S tím naprosto nesouhlasím, v Alze jsem notebook zakoupil a zde jsem ho také reklamoval, takže ze zodpovědnosti se nelze vyvázat. Navíc jsem předpokládal, že pokud jsem nebyl výslovně při přebírání do reklamace upozorněn, že musím mít předem zazálohovaná data a že tuto službu Alza při reklamaci nenabízí ( předpokládal jsem to jako samozřejmost, některé servisy při tom upozorňují na zazálohování za úplatu). Předpokládal jsem, že pokud by při testování notebooku bylo zjištěno, že bude nutné přeinstalovat celý systém, příslušný technik autorizovaného servisu mi zavolá a dohodne další postup ! Takto technik „ autorizovaného servisního střediska DELL“ prostě jen přeinstaloval systém a vše ostatní tím smazal. Na to jsem skutečně notebook nemusel dávat „odborníkům“, zformátovat disk umím také!!!
Vzhledem k tomu, že jsem tímto naprosto nekompetentním postupem přišel o veškerá data, dokumenty, poštu a programy, žádám buď:
1) o vrácení dat ( celkem zde bylo cca 350 GB dat včetně rodinných fotografií, videí, pracovních dokumentů,…)
2) nebo o finanční kompenzaci ve výši 300.000 Kč
Ze společnosti Alza.cz mi odpovědělo několik pracovníků, všichni se odvolávají na reklamační podmínky, které prý jako klient jsem povinen předem nastudovat a zodpovědnost v plném rozsahu odmítají. Veškerá vyjádření mohu doložit (komunikoval jsem s nimi prostřednictvím svého služebního notebooku).
Ing.Jan Havelka,
notebook Dell Inspiron 15R SE sériové číslo 9KCSHV1
1) vrácení dat ( celkem zde bylo cca 350 GB dat včetně rodinných fotografií, videí, pracovních dokumentů,…)
2) nebo finanční kompenzaci ve výši 300.000 Kč
|
Tweet |
Za škodu způsobenou na převzaté věci odpovídá dle § 421 občanského zákoníku prodejce. I přes to, že kupující by se měl řídit poučením o uplatnění reklamace a dle § 415 občanského zákoníku si v rámci prevenční povinnosti data zazálohovat, tak prodejce by měl nyní prokázat, že vymazání dat bylo nutné pro provedení opravy, protože pokud to nebyl nutný zásah, vztahuje se na něj prevenční povinnost rovněž. Přičemž pokud ji nedodržel odpovídají prodejce a kupující za ztrátu dat stejnou mírou.
Vážený pane Havelko,
dovolte mi prosím předně, abych se Vám hluboce omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny zpracování agendy tohoto fóra.
Váš případ, evidovaný v našem systému pod identifikátorem CCT574937, byl předán na přezkoumání a k případnému upřesnění odůvodnění nebo přehodnocení dosavadních závěrů. V případě, že budete chtít do té doby nad rámec doposud uvedeného k této věci ještě cokoli doplnit, můžete nás kontaktovat s uvedením identifikátoru CCT574937 kdykoli na adrese stiznosti@alza.cz.
Závěrem bych rád vyjádřil velikou lítost nad tím, že se nesrovnalost při komunikaci s naší společností dostala až do roviny publikace zde na tomto fóru; samozřejmě, že s ohledem na tento fakt bude vše od této chvíle řešeno opravdu s nejvyšší možnou prioritou.
S úctou a omluvou za veškerá dosavadní komunikační nedorozumění
Jiří Horáček
ombudsman
Dobrý večer pane Horáčku,
nemám nic dalšího k doplnění, vše jsem popsal jednak při komunikaci s Vaší společností, jednak při popisu dané události na tomto fóru dne 26.ledna tohoto roku. Do dnešního dne jsem žádné další vyjádření ze strany Vaší společnosti neobdržel.
Doufám tedy, že alespoň nyní bude společnost Alza adekvátně reagovat.
Jan Havelka, Brno
Vážený pane Havelko,
v našem systému evidujeme Vaši stížnost ze dne 17.1.2014, na kterou bylo téhož dne reagováno s vysvětlením potřeby obnovení továrního nastavení. Další reakci z Vaší strany ze stejné e-mailové adresy k tomuto tématu jsme od Vás již nezaznamenali.
Na základě přezkoumání tohoto případu bylo dnes reklamačním oddělením potvrzeno, že obnovení továrního nastavení bylo právě tím úkonem, který reklamovanou závadu odstranil; jeho souvislost s provedení opravy je tak nezpochybnitelná.
Pokud budete chtít v této věci ještě cokoli doplnit, doporučuji Vám pro urychlení komunikace reagovat přímo na naši adrese stiznosti@alza.cz, ze které Vám toto vyjádření taktéž odesíláme.
S přáním krásného dne
Jiří Horáček
ombudsman
Pane Horáčku,
to je pořád stejná písnička - notebook jsem předal k vyřešení problému dne 13.ledna 2014, dne 16.1. mi byl vrácen v továrním nastavení s veškerými vymazanými daty a programy, na což jsem reagoval stížností následující den, tedy 17.1.2014. Není pravda, že jsem dále nereagoval !!! Přišel jsem mj. o nainstalovaný Outlook, proto jsem dále reagoval ze svého služebního emailu v zaměstnání (jhavelka@tart.cz) - s několika dalšími lidmi ve vaší společnosti a vše jsem v komunikaci podrobně popsal.
Dne 26.1.2014 jsem případ zveřejnil na serveru VašeStížnosti.cz, Vaše reakce přišla až 15.4., tedy po 2,5 měsících.
Vaše odpověď je opět tendenčním tvrzením a nechápu, k čemu pak pozice firemního ombudsmana slouží. Budu nucen řešit tuto situaci dále s pomocí právníka.
J.Havelka, Brno
Z důvodu dlouhodobé nereakce společnosti stížnost uzavíráme s nedosažením dohody. Případné spory o náhradu škody mohou být řešeny pouze v soudním řízení.
Z důvodu dlouhodobé nereakce společnosti stížnost uzavíráme s nedosažením dohody. Případné spory o náhradu škody mohou být řešeny pouze v soudním řízení.
Hodnocení: