Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Milá Česká pošto,
přesto, že počítám s tím, že se touto zprávou nebude nikdo hlouběji zabývat a Váš přístup se nezmění, mám i tak potřebu se k Vašim "službám" vyjádřit.
23.10. 2017 jsem si u firmy TOPROAD objednala dvoje sluchátka, podle systému Global Tracking byl balíček (ne zrovna přehlédnutelných rozměrů) 3.11. 2017 předán Vám, České poště.
Dnes je 15.12. a zásilka nikde, Tracking systém na Vašich stránkách píše, že zásilka není v evidenci. Je velmi groteskní, že jsem schopna najít svou zásilku kdekoliv na světě, a pak se dostane do vašich rukou a najednou zmizí.
Trochu mi připadá, že ze mě děláte idiota, příště si asi objednám ryby a nechám Vám je na pobočce ležet alespoň 14 dní protože "zásilka není v evidenci".
Výmluvu typu "jsem v období vánoc vytížení" neberu, začátkem listopadu jste jistě tak vytížení nebyli a i kdyby ano, 6 týdnů je dost dlouhá doba.
2x TOPROAD Bluetooth sluchátka
Bylo by fajn kdyby se balíček objevil do vánoc i když s tím nepočítám, tak jako nepočítám s tím, že se Vaše služby někdy zlepší.
|
Tweet |
Pošta odpovídá pouze za zásilky, jejichž přijetí eviduje vystavením stvrzenky, tzv. podacího lístku. Odpovědnost pošty se vztahuje na škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo chybějícím obsahem zásilky od okamžiku jejího podání do momentu jejího předání adresátovi či vrácení zpět odesílateli. Mezi důvody vylučující odpovědnost pošty patří přičinění odesílatele, neodvratitelná událost, zvláštní povaha či vadnost obsahu zásilky.
Do šesti měsíců od podání může spotřebitel dodání zásilky reklamovat u kterékoliv pošty. Ta nezkoumá totožnost reklamující osoby. Může to být odesílatel či adresát; přijetí reklamace však pošta podmiňuje předložením podací stvrzenky, kterou zpravidla disponuje ten, který zásilku odeslal. Lze však požádat odesílatele, aby spotřebiteli podací lístek zaslal (pošta vyžaduje originál podací stvrzenky reklamované zásilky, příp. její opis nebo druhopis). Poté, co jej spotřebitel obdrží, musí Česká pošta uplatněnou reklamaci přijmout a vyřídit ji. Při řešení reklamace spolupracuje pošta se zahraničním provozovatelem. Zjišťuje se, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Pošta následně písemně oznámí, zda, kdy a komu byla zásilka vydána. Nedošlo-li k řádnému dodání, považuje se zásilka za ztracenou.
Pokud by reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila v zákonem stanovené lhůtě (reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace, platí pro mezinárodní zásilky), mohl by spotřebitel podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb, o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti reklamace. Více informací o námitce se lze dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman