Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dědeček se zapletl do nákupu "sběratelských mincí" s Českým mincovním obchodem (ČMO), když v loňském roce odpověděl na několik jejich nabídek odesláním objednávkového kuponu.
Od začátku letošního roku děda na obchodem obě uváděné adresy (jedna korespondenční, druhá pro vrácení zboží) odeslal již 3x dopis s informací odstoupení od veškerých uzavřených smluv či objednávek a odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů (pozn. veškeré částky za odebrané a ponechané zboží uhradil, nyní již veškeré doručované zboží buď vůbec nepřebírá nebo vrací okamžitě zpět). ČMO nejprve nijak nereagoval a nechtěné zásilky spolu s fakturami stále posílal a posílá. Minulý týden však dorazil dopis (obyčejně, byl vhozen do schránky), ve kterém jakýsi pan Novák ze zákaznického servisu ČMO (pozn. podpis není originální) sděluje, že společnost eviduje nedoplatek 6 537,- Kč a dále, že má děda 7 aktivních sbírek a způsoby, jakými je možné se domoci dalšího neposílání exemplářů ze "sběratelské sbírky" (1. u písemných objednávek možnost vyškrtnutí, pozn. jakým způsobem vyškrtnutí dosáhnout však neuvádí). Uvedená dlužná částka je za zboží, které děda nikdy neobdržel (k dopisu je přiložen tzv. výpis z účtu). Znovu opakuji, že částky za veškeré odebrané a ponechané zboží byly uhrazeny (doklady máme uschované). Taktéž máme uschované podací lístky a dodejky od všech odeslaných zásilek na ČMO a kopie zasílaných dokladů a dopisů, popř. fotografie vraceného zboží.
Jedná se o stížnost na praktiky a chování společnosti Český mincovní obchod (DIČ CZ682760078), zejména na nerespektování rozhodnutí zákazníka odstoupit od smlouvy, resp. objednávky a odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů (dále posílají nabídky na zboží).
Žádáme, aby společnost přestala posílat nechtěné zboží, aby přestala požadovat zaplacení smyšlené částky za zboží, které zákazník (děda) nikdy neobdržel, a aby přestala posílat jakékoliv nabídky či obchodní korespondenci a respektovala tak požadavek zákazníka (na který má právo).
|
Tweet |
V případě Českého mincovního obchodu dochází obvykle údajně k uzavření smlouvy na zaslání celé sbírky. Taková kupní smlouva se ovšem nedá považovat za platně sjednanou, protože je tam pouze stanoveno, že zákazník chce celou sbírku - není zde počet kusů ani jejich cena.
Zároveň, pokud dojde k odstoupení od kupní smlouvy a následně společnost zasílá mince, jedná se o tzv. nevyžádané plnění a spotřebitel není povinný o něm společnost informovat ani jej na své náklady zpět vracet.
V případě, že společnost nerespektuje žádost o odstranění osobních údajů z databáze, doporučujeme kontaktovat Úřad pro ochranu osobních údajů.
Aby mohla společnost cenu mincí skutečně vymáhat, musela by mít soudní rozhodnutí, přičemž při samotném soudním řízení by musela krom existence smlouvy prokázat i doručení zásilek, což v případě, že je zboží zasíláno obyčejnou poštou není možné.
Společnost Český mincovní obchod nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.