Společnost


arvato services k.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20133Záruční oprava

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2017, před 7 lety

Michaela Kudláčková

Znění stížnosti

Dobrý den, jsem majitelkou voděodolného telefonu SONY Xperia Z3, který je stále v záruce. Na telefonu přestalo fungovat připojení k wifi a také k PC. Problém jsem řešila napřed se společností SONY a jejich zákaznickým servisem, kdy je nutno říci, že se maximálně vynasnažili, obtíže řešit, včetně snahy o opravu na dálku prostřednictvím dálkového připojení.
Následně mi doporučili záruční opravu u výše uvedené společnosti.

Vyplnila jsem proto reklamační protokol a po krátké tel. domluvě jsem odjela na poštu telefon zaslat.

Bylo nutné poslat tel. bez jakéhokoli příslušenství, a proto jsem na poště před vložení do balíčku odejmula ochranný obal i ochranné, přídavné sklo. Při tomto úkonu jsem omylem odlomila krytku od nabíjení.

Z pošty jsem proto volala zpět do Arvata, abych o skutečnosti informovala a zeptala se, zdali mám krytku přiložit. (lze dohledat, protože Arvato hovory monitoruje). Bylo mi řečeno, že nikoli, že si ji mám nechat u sebe.

Telefon se mi za 14 dnů vrátil neopravený, bez jakéhokoli vysvětlení, přiloženého vyrozumění či popisu a zdůvodnění.

Teprve po té, co jsem opět volala do Arvata mi bylo sděleno, že záruční oprava nemohla být provedena, neboť telefon byl poškozen kapalinou. (!!!)

Podotýkám, že cestou nemohl být poškozen, byl hermeticky zabalen, navíc, to by před tím fungoval a také bych ráda uvedla, že nechápu, jak může být voděodolný telefon poškozen kapalinou. A pokud se tak stalo, (nikde jsem ho nepotápěla) pak už nevím, co víc by mělo být důvodem k záruční opravě, pokud telefon neplní základní funkci, garantovanou výrobcem, který tuto a jiné funkce hodnotí na 10 000,- korun, které jsem do výrobku loni investovala. Jsem postojem Arvata ne, rozzlobena, ale jsem doslova vytočena.

Děkuji za případnou pomoc - nevím, jak se bránit.


Produkt

Sony Xperia Z3, Model D6603


Požadované řešení

Požaduji záruční opravu přístroje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2017 10:03, před 7 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým byla uzavřena kupní smlouva.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2018 09:54, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.