Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
dobrý den,
taky jsem neuváženě naletěla a zakoupila si od této podezřelé společnosti lístky,
byly dražší ale hlavně nesouhlasím s rezervačním poplatkem (přes 1300,-) o kterém mě společnost neinformovala a navrch lístky nemám, protože mi poslali mail, že je dodaj tři dny před konáním koncertu, objednala jsem je jako dárek, myslela jsem, že je vytisknu..
ale bohužel nemám nic v ruce ani záruku, že lístky dojdou..
požaduji po společnosti vrácení peněz v plné výši.
2x lístky na Pearl Jam v Praze 1.7.2018
Požaduji po společnosti Viagogo vrácení peněz, které si strhli z karty, v plné výši
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Ustanovení § 1811 odst. 2, písm. (c) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "občanský zákoník") ukládá podnikateli povinnost spotřebitele informovat o ceně zboží nebo služby, případně způsobu jejího určení, včetně všech daní a poplatků. Ustanovení § 1821 občanského zákoníku navíc říká, že pokud podnikatel spotřebiteli nesdělil údaje o dalších daních a poplatcích, které spotřebitel ponese, není spotřebitel povinen tyto daně, poplatky nebo náklady podnikateli hradit. Podnikatel by po spotřebiteli tedy tuto cenu mohl žádat pouze v případě, že by o ní dopředu prokazatelně věděl.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.