Společnost


TERAE BUSINESS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:189
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

47%
53%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#20136Nedodání mobilu Lenovo A916 po reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2017, před 7 lety

Pavla Lukášková

Znění stížnosti

Dobrý den,
do firmy Androidlevne.cz, název společnosti Terae Business s.r.o., jsem poslala mobil Lenovo A916 na reklamaci v zákonné lhůtě. Dne 1.11.2017 přišlo potvrzení o přijmu mobil do této firmy a ve lhůtě 30 dní se nikdo neozval. Po mém dotazu 29. den reklamace mi bylo odpovězeno, že reklamace je vyřízena a můj mobil odešlou v pondělí 4.12.2017. Do dnešního dne mobil nedošel a na moji mailovou výzvu ohledně nedodržení reklamační lhůty a požadavku vrácení mobilu nebo peněz nikdo nereaguje.
Důvodem reklamace bylo stálé samorestartování mobilu.
Objednáno dne 5.8.2016 na internetové adrese androidlevne.cz (přijato dne 1.9.2016).
Mobil na reklamaci přijat firmou 1.11.2017.


Produkt

Důvodem reklamace bylo stálé samorestartování mobilu. Objednáno dne 5.8.2016 (přijato dne 1.9.2016. Mobil na reklamaci přijat firmou 1.11.2017Mobil Lenovo A916


Požadované řešení

Chci co nejdříve zpět opravený mobil Lenovo A916 nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2017 09:06, před 7 lety

Lhůta pro vyřízení reklamace činí dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele 30 dní, nedohodne-li se podnikatel se spotřebitelem prokazatelně na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy, a spotřebitel má dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

To znamená, že podnikatel je povinen nejpozději 30. den po uplatnění reklamace mít zboží pro spotřebitele připravené k vyzvednutí na prodejně a zároveň jej musí o ukončení reklamačního řízení informovat. Občanský zákoník říká, že má-li se právo vykonat nebo povinnost splnit v určitý den nebo do určitého dne, vyžaduje se, aby se tak stalo v obvyklou denní dobu, ledaže něco jiného plyne ze zvyklostí, ze zavedené praxe stran, popřípadě ze zvláštních okolností případu. Postačí tedy, pokud bude zboží připraveno na prodejně v průběhu běžných otevíracích hodin.

V případě, že jde o reklamaci, kterou lze uplatnit pouze prostřednictvím poštovních služeb, považujeme reklamační řízení za vyřízené dnem odeslání zboží zpět zákazníkovi.

Odstoupení je vhodné zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2018 19:31, před 7 lety

Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.